"Otoczenie biznesowe i presja kosztowa pozostawały wyzwaniami w całym zeszłym roku i widzimy je również obecnie. Konsekwentnie realizujemy jednak strategię wzrostu z nastawieniem na jednoczesny wzrost realizowanych marż. W ostatnim, czwartym kwartale, szacunkowa rentowność operacyjna była wyższa w ujęciu rok do roku o 0,6 pkt proc., co potwierdza skuteczność naszych działań przy korzystnym ustabilizowaniu makrootoczenia" - powiedział CFO Michał Rakowski, cytowany w komunikacie.
"Zyskujemy również dzięki podjętym działaniom proefektywnościowym, z których dotychczas największą jednostkową inwestycją był automatyczny magazyn wysokiego składowania wraz z centrum logistycznym przy fabryce kuchni we Wronkach. Na inwestycje w okresie czterech lat przeznaczamy około 500 mln zł, w tym dużą część na automatyzację i cyfryzację. Naszym celem, wynikającym ze strategii HIT2023, jest przekroczenie 4 mld zł sprzedaży przy dalszym wzroście marż już w 2023 r." - dodał.
Wzrost Grupy Amica wspiera ekspansja produktowa - do oferty wprowadzono w roku 2019 nowe linie produktów Q-type oraz X-type. Oprócz atrakcyjnej stylistyki oferują one również innowacyjne rozwiązania użytkowe oraz zostały rozbudowane o urządzenia, które do tej pory były oferowane na nielicznych rynkach. Zarówno chłodziarki do wina, jak i szuflady grzejne zapewniają klientom jeszcze większy wybór i daję nowe możliwości aranżacji kuchni, podkreślono także.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.