Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AXA i Comarch Healthcare chcą upowszechnić bransoletki ratujące życie

1
Podziel się:

Ubezpieczyciel AXA i Comarch Healthcare - spółka zależna od Comarchu, opracowały ubezpieczenie z opaską monitorującą parametry życiowe ubezpieczonego, poinformowała AXA. Opaskę życia i dostęp do opieki będzie można kupić w ramach ubezpieczenia na życie "Puls życia z opaską monitorującą", które właśnie weszło do oferty AXA.

AXA i Comarch Healthcare chcą upowszechnić bransoletki ratujące życie

"Stworzyliśmy to ubezpieczenie, bo chodziło nam o zapewnienie poczucia bezpieczeństwa osobom, które bardziej niż pieniędzy potrzebują opieki. Myśleliśmy przede wszystkim o seniorach, bo ich najtrudniej jest objąć ochroną na życie ze względu na wysoką składkę, która rośnie wraz z wiekiem. Nie wprowadziliśmy jednak ograniczenia wieku, więc ubezpieczenie z opaską mogą również dla siebie kupić osoby młode cierpiące na choroby przewlekłe. To zupełnie nowe myślenie o roli ubezpieczyciela" - powiedziała dyrektor departamentu rozwoju produktów w AXA Aleksandra Polakowska-Szymańska, cytowana w komunikacie.

Inicjatywa AXA i Comarch jest nowością w Polsce. Dotąd żaden ubezpieczyciel nie zaoferował takiej opieki komercyjnie. Polisę można zawrzeć u agentów wyłącznych AXA, zaznaczono.

"Myślimy już jednak o poszerzeniu skali i partnerstwach z bankami, firmami leasingowymi, telekomami czy platformami e-commerce. Mamy gotową usługę i, co najważniejsze, gotowy proces obsługi. A to oznacza, że możemy ją wdrożyć praktycznie na zasadzie plug and play" - dodał dyrektor zarządzający sprzedażą bancassurance i programami partnerskimi w AXA Marcin Wąsikowski, cytowany w komunikacie.

Bransoletka życia mierzy różne parametry, m.in. tętno, poziom baterii, również to, czy użytkownik ją nosi. Wyposażona jest w kartę sim oraz system geolokalizacji użytkownika, więc na bieżąco przesyła dane do centrum monitoringu Comarch Healthcare i działa jak telefon komórkowy. W razie potrzeby pozwala szybko skontaktować się z najbliższym centrum monitoringu za pomocą jednego przycisku. Ratownicy medyczni wiedzą, kiedy dane odbiegają od normy. W sytuacji zagrażającej życiu wzywają na miejsce pogotowie ratunkowe. Często to ratownicy sami kontaktują się z podopiecznymi, gdy po analizie przesłanych danych medycznych zauważają, że stan pacjenta może wymagać pomocy medycznej. Istotne jest to, że Comarch Healthcare przeprowadza wywiad medyczny z osobą ubezpieczoną. Wiedza i wgląd w historię choroby mogą istotnie wspierać ratowników, gdy udzielają pomocy medycznej ubezpieczonemu, podano także.

Jak podaje AXA, skuteczność opaski w ratowaniu życia potwierdzają dane Comarch Healthcare. Firma od kilku lat dostarcza urządzenie między innymi seniorom w ramach współpracy z samorządowymi oraz prywatnymi placówkami medycznymi.

"W zeszłym roku współpracowaliśmy z siedmioma centrami zdalnej opieki medycznej. I ratownicy medyczni tylko jednego z tych centrów kontaktowali się z podopiecznymi ponad 22 tysiące razy. Niemal 80 interwencji zakończyło się wezwaniem pogotowia ratunkowego. W sumie wszystkie aktywne bransoletki wykonały ponad 105 mln pomiarów" - powiedział dyrektor ds. sprzedaży na świat w Comarchu Mateusz Cybulski, cytowany w komunikacie.

Zdaniem AXA, w przyszłości taką opaskę możnaby dodawać do każdej polisy na życie.

"Ubezpieczyciele muszą poszukiwać rozwiązań, które odpowiedzą na zmieniające się potrzeby klientów czy zjawiska demograficzne i wykorzystają dostępne technologie. To jest częścią wyścigu rynkowego o wyróżnienie się na tle konkurencji" - podsumowała Aleksandra Polakowska-Szymańska.

Comarch Healthcare, spółka zależna Comarchu, oferuje rozbudowany ekosystem rozwiązań dla zdrowia, który składa się z EHR Cloud, Telemedicine Cloud, Hospital Cloud oraz Medical AI Cloud. Produkty spółki dedykowane są samorządom, placówkom medycznym, domom opieki, ubezpieczycielom, a także klientom indywidualnym.

AXA jest światowym liderem w ubezpieczeniach i zarządzaniu aktywami. W Polsce AXA jest obecna od 2006 roku. Oferuje ubezpieczenia na życie, inwestycyjne, wypadkowe, komunikacyjne, turystyczne, majątkowe, otwarty fundusz emerytalny oraz usługi zarządzania niemal 2,6 mln klientom oraz ubezpieczenia majątkowe dla firm, w tym międzynarodowych korporacji.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Hermes
4 lata temu
Nie ma to jak zaaobrączkować klienta, monitorowa go 24/7, sprzedać jego dane i jeszcze za to zapłaci... Brawo AXA