Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

BAH miał szacunkowo 554,9 mln zł przychodów i 1,1 mln zł netto w I półroczu

0
Podziel się:

British Automotive Holding (BAH) miał szacunkowo w I półroczu przychody ze sprzedaży na poziomie 554,9 mln zł, wynik na sprzedaży 59,4 mln zł, wynik na działalności operacyjnej 6,6 mln zł i wynik netto z działalności kontynuowanej 1,1 mln zł, podała spółka.

Fabryka samochodów.
Fabryka samochodów. (Materiały prasowe, Fiat)

"Komentarz do szacunkowych danych skonsolidowanych (w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego):

  1. Spadek wyniku na sprzedaży i rentowności sprzedaży to efekt jeszcze bardziej agresywnej polityki sprzedażowej skoncentrowanej na zwiększeniu liczby sprzedawanych samochodów w celu spełnienia warunku dotyczącego przedłużenia umowy importerskiej.
  1. Spadek skonsolidowanego zysku netto wynika w głównej mierze z: mniejszego zysku brutto na sprzedaży, rosnących kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (m.in. znacząco wyższe wydatki marketingowe, wyższe koszty prowadzenia salonów dilerskich); a także z kosztów rozbudowy sieci dilerskiej oraz wyższych kosztów finansowych wynikających z wyższego średniego poziomu długu netto.
  1. Umocnienie złotówki w pierwszym półroczu 2019 zadziałało na korzyść GK BAH, ale tylko w nieznacznym stopniu zamortyzowało negatywne efekty opisane w pkt 1 i 2 powyżej.
  1. Rosnące przychody grupy kapitałowej British Automotive Holding ze sprzedaży wynikające ze wzrostu liczby sprzedanych samochodów nie zrekompensowały rosnących kosztów i pogarszającej się rentowności sprzedaży" - wymieniono w informacji.

Dane finalne przedstawione zostaną 30 sierpnia 2019 r.

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)