Bielizna od Joanny Krupy drożeje. Firma chce znacząco zwiększyć sprzedaż
Esotiq & Henderson, producent bielizny, gdzie udziałowczynią i dyrektorką kreatywną jest znana modelka Joanna Krupa, zmienia politykę cenową. Będzie podglądał konkurencję i reagował na bieżąco. Planuje też rozpychać się w Serbii.
Producent bielizny Esotiq & Henderson opublikował właśnie wyniki finansowe. Przychody tej firmy w pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 20 proc. rok do roku (rdr). Jak poinformował prezes Krzysztof Jakubowski podczas piątkowej konferencji, chciałby utrzymać to tempo w całym 2023 roku.
- Będziemy starali się walczyć o wyższe wzrosty - powiedział prezes Jakubowski, pytany o całoroczne przychody.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy będą najbardziej uderzeni cenami w całej Unii. "Samotny lider"
Jak powiedział prezes, głównym celem na kolejne kwartały jest systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto, którą ma m.in. wspierać kolekcja bielizny wiosna-lato. Jakubowski poinformował, że utrzymuje się duża presja kosztowa. W ramach ograniczenia kosztów grupa chce m.in. zmniejszyć w 2023 roku zapasy o kilkanaście mln zł.
Po raz pierwszy w tym roku nie będziemy naklejać cen na etapie produkcji. Towar będzie wyceniany w momencie, gdy przypłynie i będą realne koszty. Nastąpi to w magazynach lub salonach. Wtedy będzie analiza ruchów konkurencji i wówczas będziemy poziom cen na metkach ustalać - powiedział prezes Jakubowski pytany o plany tegorocznych podwyżek cen bielizny.
Wyniki Esotiq & Henderson za I kw 2023 roku
Zaznaczył, że w 2022 rok zwyżka cen była dwucyfrowa. Zysk brutto na sprzedaży grupy w 2022 roku wyniósł 151,6 mln zł, a marża utrzymała się na poziomie ok. 63 proc. Przychody ze sprzedaży w 2022 roku wzrosły o 17,5 proc. do 242 mln zł.
Od stycznia do marca 2023 roku przychody spółki wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o około 20 proc. rok do roku. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - marzec 2023 roku wyniosła około 62 proc. i była wyższa o ok. 1 pkt proc. rok do roku.
Esotiq rozpycha się w Serbii
Na koniec 2022 grupa posiadała 295 salonów o łącznej powierzchni 18.241 m2. Nieduży spadek powierzchni o 2 proc. rdr spółka tłumaczy głównie zamknięciami 9 z 23 salonów w Ukrainie.
Na koniec 2022 roku sieć Esotiq w Polsce liczyła 274 salony. W całym 2023 roku planowane jest jej powiększenie o 10 salonów. Firma podpisała umowę z partnerem w Serbii na otwarcie w 2023 roku pięciu sklepów franczyzowych. Docelowo sieć w Serbii będzie miała 21 sklepów.
Prezes Jakubowski poinformował w piątek, że Serbia to może być "dobry punkt wyjścia do dalszej ekspansji w tamtym regionie". Jakubowski zapowiedział również dalszy rozwój e-commerce w Polsce i w Europie, w tym rozwój aplikacji mobilnej.