Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BIG InfoMonitor/BIK: Zaległości firm wzrosły do 33,5 mld zł na koniec 2020 r.

0
Podziel się:

Zaległości firm wobec partnerów biznesowych i banków wzrosły do 33,5 mld zł na koniec 2020 r., wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazy Biura Informacji Kredytowej (BIK). Przez rok firmom przybyło ponad 1,23 mld zł (4%) płatności przeterminowanych powyżej 30 dni, na minimum 500 zł u jednego wierzyciela.

BIG InfoMonitor/BIK: Zaległości firm wzrosły do 33,5 mld zł na koniec 2020 r.

"W badaniu przeprowadzonym na zlecenie BIG InfoMonitor aż 69% przedsiębiorców przyznaje, że w minionym roku miało kłopoty z utrzymaniem płynności finansowej. To wynik ponad dwukrotnie wyższy niż rok temu. Niemal połowa tych firm deklaruje, że problemy te stanowiły zagrożenia dla utrzymania działalności firmy. Źródła tej sytuacji także łączone są z pandemią koronawirusa. Różnego rodzaju ograniczenia oraz restrykcje utrudniały bowiem biznesowi normalne funkcjonowanie" - czytamy w komunikacie.

Dobrze rok 2020 będzie wspominać 30% firm, przede wszystkim produkcyjne. To spadek o 19 pkt proc. w porównaniu do 2019 roku. Neutralnie pod kątem finansów i rozwoju firmy minione 12 miesięcy ocenia 36%. Dla jednej trzeciej przedsiębiorców był to jednak zły rok, szczególnie dla mikrofirm (40%) oraz reprezentantów branży usługowej (39%) i handlowej (36%).

To, co przede wszystkim wpłynęło na negatywny odbiór 2020 przez przedsiębiorców, to obostrzenia związane z pandemią COVID-19 (46%), a także problemy związane ze stabilnością (26%) oraz płynnością finansową (24%) swoich biznesów, podkreślono.

W 2020 roku najtrudniejszy dla przedsiębiorców był kwiecień (21%) oraz marzec (11%).

"Wydaje się, że pandemia COVID-19 nie tylko spowodowała faktycznie spowolnienie lub wręcz zatrzymanie działalności niektórych firm, ale także przyczyniła się do wzrostu poczucia niepewności wśród przedsiębiorców i te obawy o przyszłość towarzyszą im cały czas" - powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, cytowany w komunikacie.

Badanie zrealizowane metodą CAWI przez agencję Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna. Próba badawcza N=627 przedstawicieli sektora MŚP. Termin realizacji grudzień 2020 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)