Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

BIG InfoMonitor: W 6. tygodniu kwarantanny spadek liczby zapytań wyniósł 46%

0
Podziel się

W szóstym tygodniu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa spadek liczby raportów sprawdzających wiarygodność płatniczą klientów w BIG InfoMonitor, które pobierają z rejestru sprzedający, upewniając się, czy ich przyszły klient nie ma długów wobec innych, spadł o 46% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, wynika z danych BIG InfoMonitor.

BIG InfoMonitor: W 6. tygodniu kwarantanny spadek liczby zapytań wyniósł 46%
bEqWQKIB

Spadek sprzedaży w przedsiębiorstwach przyblokowanych przez pandemię w szóstym tygodniu kwarantanny zwiększył skalę. Po notowanych od 6 do 19 kwietnia około 40-proc. pogorszeniach sytuacji, w dniach 20-26 kwietnia było to 46% gorzej niż przed rokiem, podano.

"Zapowiedziane właśnie przez rząd częściowe odmrożenie gospodarki ma szansę pozytywnie wpłynąć na popyt na usługi wielu firm, szczególnie tych nastawionych na klienta masowego. Ruszy bowiem sprzedaż firm zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych, które mają zostać otwarte dla klientów od 4 maja. Mieści się tam wiele punktów obsługi klienta należących do firm telekomunikacyjnych, operatorów telewizji kablowej czy banków. Obecny stan, jak widać, prowadzi do coraz większego wyhamowania, co nie byłoby dobre dla całej gospodarki" - powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, cytowany w komunikacie.

Raporty z BIG InfoMonitor pokazują wiarygodność płatniczą i są potrzebne wszędzie tam, gdzie oferujący usługę czy towar z odroczonym terminem płatności chce się upewnić, że kupujący nie ma przeterminowanych długów. Oznacza to niższe ryzyko, że nie zapłaci podjętych zobowiązań. Zapytania sprawdzające wiarygodność płatniczą składają do BIG InfoMonitor m.in. operatorzy telewizji kablowej, dostawcy internetu, firmy telekomunikacyjne, leasingowe, faktoringowe, pożyczkowe, banki, franczyzodawcy oraz przedsiębiorstwa z różnych branż weryfikujące swoich partnerów biznesowych.

bEqWQKID

"Jednak w sytuacji blokady gospodarki liczba takich zapytań spada. W pierwszym tygodniu paraliżu wynikającego z obostrzeń gospodarczych między 16 a 22 marca było ich o ponad 20% mniej niż w analogicznym tygodniu minionego roku, w kolejnych tygodniach spadek przekroczył 30%, następnie było to około 40%, a teraz zbliżyliśmy się już do 50%" - dodał Grzelczak.

W całym zeszłym roku przedsiębiorcy sprawdzili w rejestrze BIG InfoMonitor wiarygodność płatniczą blisko 7,5 mln osób i prawie 1,6 mln firm, co oznacza, że zapytali o niemal co piątego pełnoletniego Polaka i o ponad połowę działających na rynku przedsiębiorstw.

bEqWQKJe
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)