Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

C&W: W Polsce przybyło ok. 230 tys. m2 powierzchni handlowych w I poł. 2019 r.

0
Podziel się:

Na rynku powierzchni handlowych w Polsce oddano do użytku ponad 230 tys. m2 w I połowie 2019 r., wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield "Marketbeat: Rynek powierzchni handlowych w Polsce w I połowie 2019 roku". 

C&W: W Polsce przybyło ok. 230 tys. m2 powierzchni handlowych w I poł. 2019 r.

"Połowę tej liczby stanowiły otwarcia nowych i rozbudowy istniejących już centrów handlowych. Nowa podaż powiększyła całkowite zasoby rynku do blisko 15 mln m2. Analitycy Cushman & Wakefield wskazują, że 40% nowej podaży w 2019 roku zostanie dostarczona na rynki, których populacja nie przekracza 200 000 mieszkańców" - czytamy w komunikacie.

Po roku 2018, który był rekordowy pod względem aktywności inwestycyjnej w sektorze nieruchomości handlowych, wolumen obrotów w tym segmencie rynku w pierwszej połowie 2019 roku wyniósł zaledwie 450 mln euro, podał także C&W.

"Odnotowano transakcje z udziałem obiektów handlowych wszystkich formatów. Blisko połowę obrotów w sektorze handlowym stanowiła sprzedaż spółce EPP drugiej transzy portfela M1 przez grupę Chariot Top Group za kwotę 222,4 mln euro pozyskaną na giełdach w Johannesburgu i Luksemburgu. Wśród innych dużych transakcji warto wymienić sprzedaż Galerii Leszno przez fundusz Blackstone za ok. 70 mln euro, nabycie centrum handlowego King Cross Praga przez AERE za ponad 43 mln euro oraz zakup kina Cinema City w centrum handlowym Manufaktura przez jej właściciela, tj. Union Investment, za 21 mln euro. Ponadto spółka Nuveen RE nabyła w imieniu funduszu Neptune nowo otwarte centrum Silesia Outlet od 6B47 Real Estate Investors" - wymieniono w materiale.

Na rynku parków handlowych także odnotowano aktywność inwestycyjną. Niemiecka grupa Saller, prowadząca działalność deweloperską i inwestycyjną, powiększyła swój portfel parków handlowych o trzy obiekty za łączną kwotę ponad 16 mln euro, natomiast fundusz zarządzany przez Mitiska REIM nabył 50% udziałów w czterech lokalnych obiektach: parkach handlowych w Lublińcu i Turku oraz centrach handlowych typu convenience we Wrześni i Wodzisławiu.

"Jednym z efektów globalnego spowolnienia aktywności inwestycyjnej na rynku handlowym, które wpływa również na Europę, może być przecena aktywów i selektywny popyt wśród inwestorów. W Polsce odnotowujemy jednak dynamiczny wzrost sprzedaży detalicznej dzięki rosnącym płacom, co może przełożyć się na dalszy wzrost zainteresowania inwestorów najlepszymi obiektami handlowymi o dominującej pozycji na rynku, centrami handlowymi typu convenience oraz parkami handlowymi" - skomentowała konsultant w dziale rynków kapitałowych Aleksandra Sierocińska.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)