Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Facebook gotowy na zapłacenie kary. Akcje idą mocno w górę

1
Podziel się:

Mimo afery z wyciekiem danych z Facebooka, portal nie może narzekać na odpływ użytkowników. Ich liczba wzrosła, a wraz z nią wpływy z reklam. Z zadowoleniem wyniki przyjęli inwestorzy. Nawet mimo widma nałożenia na firmę rekordowej kary.

Biznes Marka Zuckerberga jest pod lupą amerykańskich władz.
Biznes Marka Zuckerberga jest pod lupą amerykańskich władz. (East News, Saul Loeb)

Największe amerykańskie firmy publikują raporty za pierwszy kwartał tego roku. Karty odkrył właśnie Facebook, który pochwalił się wzrostem wpływów ze sprzedaży (głównie reklam). W trzy miesiące wyniosły 15 mld dolarów, co oznacza wzrost o 3 mld dolarów w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku.

Wyniki nieznacznie, ale przebiły prognozy analityków.

- Facebook pokazał mocny raport, sugerujący, że reklamodawcy ciągle widzą dużą wartość Facebooka. Tak jak było to jeszcze przed wybuchem skandalu związanego z wyciekiem danych - komentuje Haris Anwar, analityk platformy Investing.com, cytowany przez agencję Reuters.

Zobacz także: Tak wygląda centrum danych Facebooka

Liczba użytkowników Facebooka zwiększyła się w rok o 8 proc. Miesięcznie serwis odwiedza 2,4 mld osób na całym świecie. Dziennie aplikację odpala 1,6 mld ludzi.

Coraz lepsze statystyki przekładają się na wartość biznesu. Szczególnie z perspektywy inwestorów giełdowych. Na Wall Street notowania Facebooka w tym roku wzrosły już o blisko 40 proc. Tylko od momentu publikacji wyników kurs poszedł w górę prawie 10 proc. Przez moment jedna akcja kosztowała ponad 200 dolarów.

Wyniki mogły być lepsze, gdyby nie rezerwy, jakie Facebook założył na ewentualną karę za wyciek danych użytkowników. O sprawie Cambridge Analytica głośno było niemal dokładnie rok temu. W tym celu spółka odłożyła 3 mld dolarów, choć szacuje się, że koszty związane z dochodzeniem władz USA mogą wynieść nawet 5 mld dolarów.

Agencja Reuters zauważa, że kara na poziomie 3-5 mld dolarów byłaby największą w historii agencji odpowiedzialnej za ochronę danych osobowych w USA.

Eksperci wskazują, że Facebook musi się zmierzyć z tą sprawą. Szczególnie inwestorzy, liczący na rozwój Facebooka, chcieliby mieć to już za sobą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
nie mam fb
5 lata temu
Ich revenue jest zalezny od klikniec ktore moga sami generowac wiec moga generowac pieniadze a do tego oglupiac mlodych do reszty robiac z nich gejo odpady wiec uwazajcie rodzice .