Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Facebook zmieni warunki świadczenia usług. Zmiany wymusiła Bruksela i państwa UE

4
Podziel się:

Facebook będzie musiał czytelniej informować o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów. To jeden z warunków porozumienia, które z amerykańskim gigantem wynegocjowała Komisja Europejska i państwa członkowskie.

Facebook na wprowadzenie zmian ma niecałe trzy miesiące.
Facebook na wprowadzenie zmian ma niecałe trzy miesiące. (pixabay)

Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez Facebooka. Polskę w negocjacjach reprezentował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wątpliwości Brukseli wzbudził brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę.

Facebook musi wprowadzić wynegocjowane z Unią Europejską zmiany do końca czerwca 2019 r.

Zobacz także: Obejrzyj: "Facebook wymyka się spod ram prawnych"

‑ Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe. Zgłosiliśmy uwagi. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe - oświadczył Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Niechciał ocenia, że to dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. - Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie - mówi prezes UOKiK. - Ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości zaznacza.

Co się zmieni?

UOKiK wyjaśnia, że Facebook w warunkach świadczenia usług będzie musiał wytłumaczyć, że korzystanie z tego serwisu społecznościowego jest darmowe, ale ceną za to są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych na temat użytkowników.

Użytkownik będzie mógł zgłosić portalowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez Facebooka usunięta i zażądać jej ponownej oceny przez przedsiębiorcę. Szczegóły mają znaleźć się na stronie internetowej Komisji Europejskiej.

UOKiK niedawno apelował wraz z innymi organami ochrony konsumentów do Apple i Google, by te firmy przejrzyście informowały klientów o zasadach uzyskiwania i wykorzystywania ich danych.

- Pobieramy aplikacje z tych sklepów, ale trudno znaleźć informacje o tym, jak będą wykorzystywane przez nie nasze dane. Aplikacje ściągane na telefon często proszą nas o dostęp do różnych danych, np. do książki telefonicznej, aparatu fotograficznego, dokładnej lokalizacji - podkreśla Marek Niechciał.

- Zanim pobierzemy aplikację, zastanówmy się, czy rzeczywiście chcemy, żeby wiedziała o nas tak wiele i czy jest nam aż tak potrzebna - podkreśla prezes UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
Victor
5 lata temu
Takie wysokie wyniki spolki f to blew by akcje dalej szly w gore! Dobry bajer to pol roboty z gory!
Aleco
5 lata temu
Po ostatniej aktualizacji softu w telefonie otrzymalem komunikat, ze producent bedzie zbieral dane z mojego telefonu i je przetwarzal do wlasnych celow. Brak opcji odmowy. Fajnie.
j-24
5 lata temu
najprościej nie korzystać z tej czosnkowej szpiegowni…..
Polak
5 lata temu
Spokojnie, w maju nowe wybory, ANTY DEMOKRACI DO DOMU, przyjdą nowi i POSPRZĄTAJĄ PO TYCH NIBY DEMOKRATACH.