Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Z Facebooka odchodzi dwóch ważnych menadżerów. To efekt przetasowań w koncernie i wdrażania nowej strategii

0
Podziel się:

Z koncernu odchodzą: Chris Cox - dotychczasowy szef produktu, oraz Chris Daniels, dyrektor działu WhatsApp. Jak pisze Wall Street Journal, zmiany to efekt nowej strategii koncernu, który chce się skupić na prywatnej komunikacji użytkowników.

Mark Zuckerberg przyznaje, że Facebook potrzebuje naprawy
Mark Zuckerberg przyznaje, że Facebook potrzebuje naprawy (East News, Michael Macor)

Jak pisze WSJ, obaj dyrektorzy zdecydowali się na odejście w czwartek. Według gazety, powodem odejścia były nieporozumienia związane z nową strategią firmy.

- Zawsze będę pełen podziwu dla empatii, którą Chris darzył użytkowników naszych serwisów - napisał Mark Zuckerberg w notatce informującej o odejściu Coxa.

Chris Cox był jednym z pierwszysch inżynierów pracujących nad uruchomieniem Facebooka. W zeszłym roku awansował na stanowisko, na którym nadzorował trzy najważniejsze produkty koncernu - Facebooka, Instagram i komunikator WhatsApp.

Mediom powiedział, że opuszcza firmę, bo "chce umożliwić wprowadzenie zmian nowym liderom".

Tego samego dnia Facebooka opuścił Chris Daniels, odpowiedzialny za platformę WhatsApp.

Po odejściu szefa produktu, nadzór nad aplikacją Facebook przejęła Fidji Simo. Komunikatorem WhatsApp będzie zarządzał Will Cathcart. Razem z obecnym szefem Instagrama Adamem Mosseri będą oni podlegać bezpośrednio Zuckerbergowi.

W zeszłym tygodniu Mark Zuckerberg zapowiedział, że firma zamierza wprowadzić nową strategię biznesową.

Zobacz także: Dr Maciej Kawecki: "Facebook wymyka się spod ram prawnych"

Koncern ma skupić się na rozwijaniu prywatnej komunikacji między użytkownikami na wszystkich swoich serwisach.

Media oceniają, że ten ruch ma zwrócić uwagę uzytkowników na kwestie ochrony prywatności i poiekąt załagodzić echa ostatniego kryzysu, związanego z wyciekiem danych.

W przyszłości inwestycja w prywatne komunikatory może sprzyjać rozwojowi nowych usług firmy, takich jak płatności internetowe i moduły e-handlu powiązane funkcjonalnie z narzędziami do komunikacji.

Zapowiedziane przez Zuckerberga zmiany wiążą się jednak z koniecznością wprowadzenia całkowicie nowego modelu biznesowego. Dziś 98 proc. zysków Facebooka stanowią wpływy z reklam bazujących na otwartym współdzieleniu danych przez użytkowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)