FSE chce pozyskać 1 mln zł w kampanii crowdfundingowej na e-auto dostawcze

Warszawa, 14.11.2019 (ISBnews) - Wystartowała kampania crowdfundingowa elektrycznego samochodu dostawczego FSE M, podała spółka. Pojazd z e-napędem, ładowaniem automatycznym i panelami słonecznymi miał premierę w październiku br. Spółka z Bielska-Białej zaprojektowała i wyposażyła auto w elektromobilną technologię w ramach programu NCBR - Innomoto. Celem zbiórki  na platformie Crowdway.pl jest 1 mln zł. W kolejnych rundach finansowania FSE będzie ubiegać się o budżet na budowę linii montażowej w Polsce. Zapowiada też debiut na giełdzie w ciągu 3 lat.

Obraz

"Nasz pojazd jest technologicznie gotowy do startu. Przed nami jego promocja i przygotowanie produkcji seryjnej. Dlatego zdecydowaliśmy się na kampanię crowdfundingową, która ma wspierać pierwszy z tych celów" - powiedział prezes Thomas Hajek, cytowany w komunikacie.

Kampanię crowdfundingową o celu do 1 mln zł prowadzi nowo powstała spółka FSE Holding. Minimalna wartość inwestycji w FSE Holding w ramach zbiórki to 400 zł. Obok praw do dywidendy, którą spółka planuje wypłacać inwestorom po zakończeniu roku obrotowego 2022, FSE przygotowało także pakiety benefitów crowdfundingowych, od eko-gadżetów, przez wyjazdy samochodem osobowym FSE 01, po zaproszenia VIP na otwarcie fabryki i sesje biznesowe z założycielem spółki, podano także.

"Branżą przodującą w zakupach aut elektrycznych są firmy carsharingowe. Widzimy zielone światło dla rozwoju ekologicznych pojazdów dla logistyki. Uważam, że nasz FSE M otworzy drzwi dla tego segmentu. Fundusz Niskoemisyjnego Transportu jest dla nas dużą szansą na prężny skok w komercjalizacji projektu" - dodał Hajek.

Pojazd FSE M będzie oferowany w czterech różnych rozmiarach, z przestrzenią ładunkową od 3,4 m3 do 4,6 m3 i ładownością do 600 kg. Niedługo gama elektrycznych samochodów dostawczych FSE zostanie poszerzona o modele FSE S i FSE L. Dzięki tej ofercie FSE będzie w stanie zaoferować ponad 10 wersji o ładowności od 200 kg do ponad 1 000 kg i pojemności załadunkowej od 1 m3 do 15 m3, podkreślono.

"Prawdziwe wyzwania w rozwoju pojazdów e-mobilnych dotyczą złożonego obszaru elementów elektronicznych i elektrycznych, płynnej i wydajnej komunikacji oraz przepływu energii między nimi, a także ich inteligentnej integracji z mechaniczną platformą pojazdu. Dlatego nasz FSE M stworzyliśmy w oparciu o konstrukcję istniejącej już platformy zgodnie z wymaganiami przyszłych klientów, bazując na podstawie przeprowadzonych badań marketingowych Dzięki temu montaż samochodu był szybszy i bardziej efektywny, niż gdyby auto było projektowane zupełnie od nowa. W przyszłości zamierzamy pracować nad konstrukcjami dostawczaków, obejmującymi nie tylko e-mobilność, ale także autorską platformę mechaniczną" - zapowiedział Hajek.

Strategia rozwoju FSE Holding zakłada wprowadzenie do 2020 r. do sprzedaży trzech modeli samochodów dostawczych.

"Szacujemy, że sprzedaż do roku 2020 wyniesie 2,5 tys. pojazdów, a do 2026 już 15 tys. sztuk. W tym czasie spółka planuje osiągnąć przychody roczne w wysokości ponad 2,8 mld zł" - powiedział Hajek.

Rozwój FSE był początkowo finansowany ze środków prywatnych, z kapitałem inwestorów polskich, niemieckich i hiszpańskich. Projekt uzyskał następnie dotację w wysokości 4 mln zł w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) - Innomoto.

"W ramach zbiórki crowdfundingowej chcemy pozyskać milion złotych, a następnie planujemy otwarcie kolejnych rund inwestycyjnych dla większych i instytucjonalnych inwestorów, które umożliwią nam uruchomienie fabryki w Polsce i masowej produkcji. Jeśli sytuacja na

rynku finansowym będzie obiecująca, planujemy ubiegać się o wprowadzenie akcji FSE do obrotu na warszawskim parkiecie. Łącznie wartość finansowania naszego projektu szacujemy jeszcze na 25-30 mln zł" - podsumował Hajek.

FSE to spółka z Bielska-Białej, którą założył Thomas Hajek, menedżer związany z branżą motoryzacyjną od ponad 25 lat, w tym z sektorem e-mobility od 9 lat. Był odpowiedzialny m.in. za stworzenie sieci dealerów Fiat Group w Polsce. Od 6 lat FSE prowadzi działalność badawczo-rozwojową w obszarze pojazdów elektrycznych. Efektem prac inżynierów jest FSE M - w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony.

Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat nie zgodził się na kandydatkę prezydenta w ważnej instytucji
Senat nie zgodził się na kandydatkę prezydenta w ważnej instytucji
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Polska śpi na zapasach. Świat właśnie walczy o ten surowiec
Polska śpi na zapasach. Świat właśnie walczy o ten surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin