Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

GfK: Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 0,4 pkt m/m do -15,1 pkt w I

0
Podziel się:

Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK dla Polski wzrósł o 0,4 pkt proc. w styczniu i wyniósł -15,1 pkt, podał Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk.

GfK: Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 0,4 pkt m/m do -15,1 pkt w I

"W styczniu składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:

- nastąpiła nieznaczna poprawa ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - wzrost o 0,5 pkt proc., z poziomu -12,4 do -11,9;

- nastąpiła poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - wzrost o 2,3 pkt proc., z poziomu -10 do -7,7;

- nastąpiła poprawa ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju - wzrost o 1,2 pkt proc., z poziomu -39,9 do -38,7;

- nastąpił spadek skłonności do zakupów - spadek o 2,8 pkt proc., z poziomu 0,4 do -2,4" - czytamy w komunikacie.

Badanie zrealizowano w dniach 8-13 stycznia w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1 000 osób.

Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.

forex
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)