Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gino Rossi miało 62,49 mln zł straty netto z dz. kont. w 2018 r.

2
Podziel się:

Gino Rossi odnotowało 62,49 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w 2018 r. wobec 4,17 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Z uwzględnieniem działalności zaniechanej (przeznaczonej do sprzedaży) wynik netto wyniósł -141,15 mln zł wobec -18,89 mln zł rok wcześniej.

Gino Rossi miało 62,49 mln zł straty netto z dz. kont. w 2018 r.

Strata operacyjna wyniosła 55,64 mln zł wobec 0,79 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 153,5 mln zł w 2018 r. wobec 184,5 mln zł rok wcześniej.

"Grupa kapitałowa w roku 2018 odnotowała 17-proc. spadek przychodów ze sprzedaży w porównaniu do roku 2017. Marża procentowa uległa pogorszeniu o 15,8 pkt proc., co negatywnie wpłynęło na wynik brutto ze sprzedaży (-49% r/r). Koszty sprzedaży obejmują wydatki bezpośrednio związane ze sprzedażą detaliczną (tj.: koszty personelu sklepów, czynsze za najem lokali, opłaty za media, amortyzację poniesionych nakładów inwestycyjnych) oraz koszty wspierające sprzedaż detaliczną i hurtową (m.in.: koszty logistyki, koszty wsparcia marketingowego, koszty działu zarządzania siecią detaliczną). Koszty sprzedaży w 2018 r. wyniosły 66,0 mln zł, w porównaniu do 64,4 mln zł w roku 2017 (+2,4% r/r). Największy wzrost kosztów sprzedaży związany był ze wzrostem wynagrodzeń oraz kosztów najmu. Koszty administracyjne zawierają koszty funkcjonowania grupy kapitałowej niebędące bezpośrednio związane ze sprzedażą, a których poniesienie jest konieczne do jej prowadzenia. W 2018 roku nastąpił wzrost kosztów administracyjnych o 3,5 mln
zł. Ich udział w sprzedaży wzrósł r/r o 2,8 pkt proc. do poziomu 5,8%. Wzrost pozostałych kosztów operacyjnych to przede wszystkim efekt aktualizacji wartości środków trwałych o 7,1 mln zł oraz zapasów o 6,5 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł -48,6 mln zł i był niższy o 54,7 mln zł od wyniku wygenerowanego w roku poprzednim" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto z działalności kontynuwanej w 2018 r. wyniosła 60,07 mln zł wobec 9,53 mln zł straty rok wcześniej.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Asia
5 lata temu
Kogo, bo nie pamiętam?
lewacki JANUS...
5 lata temu
to dobra wiadomość ...pamiętacie kogo poparła ta firma ja od tego czasu nic u nich nie kupiłem i oczywiście nie kupie!!!!