Właściciel sieci Żabka opublikował istotny komunikat. Zgodnie z informacjami zawartymi w prospekcie zatwierdzonym przez luksemburski organ nadzoru finansowego CSSF, akcje będą oferowane przez dotychczasowych akcjonariuszy. Głównym sprzedającym jest Heket Topco, podmiot kontrolowany przez fundusz CVC, oferujący około 266 milionów akcji. Pozostali sprzedający to PG Investment Company (31,6 mln akcji), Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (11,5 mln), spółka Amphibian reprezentująca byłych i obecnych menedżerów (33,5 mln) oraz Jacques de Vaucleroy (2,2 mln).
Oferta skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Dla tych ostatnich zapisy będą przyjmowane po cenie maksymalnej 21,5 zł za akcję w dniach 2-9 października. Równolegle, od 1 do 9 października, odbędzie się proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, dla których ustalono przedział cenowy 20-21,5 zł za akcję.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ambitne plany rozwoju Grupy Żabka
Grupa Żabka przedstawiła w prospekcie swoje plany rozwojowe na najbliższe lata. Spółka zamierza podwoić poziom sprzedaży do klientów końcowych do 2028 roku w porównaniu z rokiem 2023. W ramach strategii ekspansji, Grupa planuje otwarcie około 1100 nowych sklepów w 2024 roku, a w kolejnych latach utrzymanie tempa ponad 1000 nowych placówek rocznie w Polsce i Rumunii.
Potencjał rynkowy Grupa Żabka ocenia na około 19,5 tysięcy sklepów w Polsce oraz 4 tysiące w Rumunii. Do 2028 roku spółka zakłada rozbudowę sieci stacjonarnej w Polsce do około 14,5 tysiąca sklepów. Warto zauważyć, że Grupa Żabka nie przewiduje wypłaty dywidendy w średnim terminie, skupiając się na reinwestycji środków w rozwój biznesu.
Grupa Żabka to nie tylko sieć sklepów convenience działających na zasadzie franczyzy, ale także operator innowacyjnych formatów handlowych. W portfolio Grupy znajdują się bezobsługowe sklepy autonomiczne Żabka Nano, a także rozwijane marki cyfrowe, takie jak Maczfit czy Platforma Dietly. Ponadto, spółka rozwija działalność w sektorze internetowych zakupów spożywczych poprzez marki Jush! i Delio. Niedawno Grupa Żabka rozpoczęła również ekspansję na rynek rumuński, przejmując spółkę DRIM.