Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i wyprzedzający spadły m/m w X

0
Podziel się:

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 5 pkt proc. w ujęciu m/m i wyniósł minus 20 pkt w październiku br., wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS).

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i wyprzedzający spadły m/m w X

"Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadki odpowiednio o 9 pkt proc. i 7,3 pkt proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały się następująco: 4 pkt proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju, 3,4 pkt proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 1,2 pkt proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - czytamy w komunikacie.

W odniesieniu do października 2019 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 29,3 pkt proc., podano także.

"Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 3,2 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -19,2. Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 9 i 3,4 pkt proc.). Poprawa nastąpiła jedynie w zakresie oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 2,1 pkt proc.)" - czytamy dalej w komunikacie.

W październiku br. WWUK osiągnął wartość o 22,8 pkt proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2019 r.

Dla 85,2% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej (odpowiedzi na pytania dodatkowe w związku z zagrożeniem koronawirusem COVID-19 zamieszczone zostały w załączniku), podano także.

Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

W tym miesiącu przeprowadzono 1 161 wywiadów metodą wywiadu telefonicznego w okresie 5-14 października 2020 r.

forex
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)