Hütter Private Equity zainwestował w Nevomo, rozwijający projekt hyperloop

Warszawa, 15.12.2020 (ISBnews) - Fundusz Hütter Private Equity z Gdyni zainwestował kilkaset tysięcy euro w nowej rundzie finansowania Nevomo (dawniej Hyper Poland). Środki zostaną przeznaczone na rozwój zespołu biznesowego oraz współfinansowanie prac badawczo-rozwojowych dot. napędu i zawieszenia nowej generacji Kolei Dużych Prędkości, podano w komunikacie.

Obraz

"Założycielem funduszu jest Piotr Hütter, twórca sukcesu Aptek Gemini, które w 2015 roku zostały nabyte przez jeden z czołowych funduszy private equity - amerykański Warburg Pincus. Firma Nevomo (do października 2020 działająca pod marką Hyper Poland) rozwija technologie silnika liniowego, lewitacji magnetycznej oraz automatycznego sterowania dla systemów magrail i hyperloop" - czytamy w komunikacie.

"Inwestycja w Nevomo wpisuje się w szerszą strategię funduszu, który wspiera starannie wyselekcjonowane projekty kwotą do 5 mln zł, zakładając wyjście z inwestycji w horyzoncie 3-5 lat. Farmacja, nieruchomości, finanse oraz spółki z obszaru nowych technologii to najważniejsze obszary zainteresowania. Przy podjęciu decyzji o wsparciu Nevomo kluczowe znaczenie miał doświadczony międzynarodowy zespół oraz unikalna w skali świata technologia, która ma szansę zmienić oblicze transportu kolejowego" - powiedział Hütter, cytowany w komunikacie.

"Pan Piotr po raz pierwszy zainwestował w naszą spółkę w kwietniu 2020. Postępy w opracowywaniu kolejnych prototypów silnika liniowego i lewitacji magnetycznej, pojawienie się w zespole doświadczonych ekspertów, takich jak Johannes Braun (odpowiedzialny za zbudowanie w rekordowym tempie linii maglev w Szanghaju) oraz zaawansowane rozmowy z przyszłymi odbiorcami naszej technologii sprawiły, że kwota obecnej inwestycji jest blisko 20-krotnie większa niż tej pierwszej. Wsparcie Hütter Private Equity oznacza pozyskanie przez nas w bieżącym roku łącznie blisko 4 mln zł od inwestorów prywatnych" - dodał CFO Nevomo Przemysław Paczos.

Spółka dotychczas finansowała swoją działalność, łącząc granty na prace badawczo-rozwojowe (m.in. 16,5 mln zł przyznane przez NCBR w maju 2019 roku) oraz środki prywatnych inwestorów indywidualnych (dwie kampanie equity crowdfunding na brytyjskiej platformie Seedrs) i aniołów biznesu. Pozyskane od Hütter Private Equity środki rozpoczynają kolejną rundę finansowania Nevomo. W trakcie są kolejne rozmowy z aniołami biznesu, funduszami venture capital i family-office, wskazano także.

Firma Nevomo (wcześniej Hyper Poland) zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail - systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejąca infrastruktura kolejowa bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop - innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.

Wybrane dla Ciebie
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach