Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Idea Bank wejdzie na giełdę. Kiedy debiut?

0
Podziel się:

Znana jest już orientacyjna data debiutu.

Leszek Czarnecki, większościowy udziałowiec w spółce
Leszek Czarnecki, większościowy udziałowiec w spółce (Getin)

Idea Bank zamierza przeprowadzić pierwszą publiczną ofertę akcji i wprowadzić je do obrotu na warszawskiej giełdzie. IPO planowane jest w pierwszej połowie 2015 roku i będzie uzależnione od warunków rynkowych - podała spółka.

Planowana oferta będzie obejmować zarówno emisję nowych akcji, jak i sprzedaż części istniejących akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy banku, przy czym w pierwszej kolejności inwestorom przydzielane będą akcje nowej emisji.

Większościowym akcjonariuszem Idea Banku jest Leszek Czarnecki, który bezpośrednio i pośrednio (w tym poprzez Getin Holding) posiada akcje stanowiące 85,73 proc. kapitału zakładowego banku i dające prawo do 85,95 proc. głosów na WZ. Wśród pozostałych akcjonariuszy są członkowie wyższej kadry kierowniczej grupy.

Oferta będzie skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych w Polsce oraz wybranych zagranicznych inwestorów instytucjonalnych.

_ - Dzięki emisji nowych akcji Idea Bank zamierza wzmocnić swoją pozycję kapitałową, co w konsekwencji umożliwi mu zwiększenie sprzedaży produktów i usług oferowanych zarówno przez bank jak i jego podmioty zależne _ - czytamy w komunikacie.

Globalnymi koordynatorami, menedżerami oferty oraz współprowadzącymi księgę popytu są: Goldman Sachs International, Mercurius Dom Maklerski, Pekao Investment Banking oraz UniCredit Bank AG oddział w Londynie. Rolę oferującego pełni Mercurius Dom Maklerski. Noble Securities będzie odpowiedzialny za koordynację konsorcjum detalicznego.

Oferta Idea Bank skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców i małych firm. - _ Strategia rozwoju grupy zakłada dalszą koncentrację na rosnącym segmencie przedsiębiorców i małych przedsiębiorstw, wzrost organiczny oraz strategiczne akwizycje. Grupa opracowała szeroką gamę produktów i usług, co pozwala na budowę długoterminowych relacji z dotychczasowymi klientami i pozyskiwanie nowych klientów, dzięki wykorzystaniu cross-sellingu _ - podano w komunikacie.

W 2014 r. grupa osiągnęła przychody netto z działalności operacyjnej w wysokości 817,3 mln zł (wzrost o 76 proc. rdr) oraz wypracowała zysk netto w kwocie 241,3 mln zł (wzrost o 132 proc. rdr). Na koniec 2014 r. współczynnik wypłacalności kształtował się na poziomie 13,45 proc. wobec 11,91 proc. na koniec 2013 r.

Wartość aktywów grupy wyniosła na koniec 2014 r. 15,1 mld zł.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)