Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Komputronik idzie na GPW po 50 mln zł

0
Podziel się:

Zapisy na akcje firmy Komputronik, rozpoczną się 27 czerwca i potrwają do 29 czerwca. Spółka liczy na pozyskanie z giełdy blisko 50 mln zł.

Komputronik idzie na GPW po 50 mln zł
(PAP)

*Zapisy na akcje firmy Komputronik, dostawcy sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elekroniki użytkowej, rozpoczną się 27 czerwca i potrwają do 29 czerwca. Spółka liczy na pozyskanie blisko 50 mln zł. *

Budowa księgi popytu będzie trwała od 25 do 26 czerwca i w ostatnim dniu zostanie podana cena emisyjna. Komputronik planuje ofertę publiczną nie większą niż 180.000 akcji serii A należących do akcjonariuszy oraz 1.450.000 akcji serii C nowej emisji.

Transza inwestorów instytucjonalnych obejmuje 1.060.000 akcji serii C oraz do 135.000 akcji serii A. Transza inwestorów indywidualnych obejmuje 390.000 akcji serii C. W ofercie zamkniętej spółka chce sprzedać 45.000 akcji serii A.

Oferującym akcje Komputronika jest DI BRE Banku.

Komputronik planuje, że z emisji nowych akcji pozyska około 48 mln zł. Na akwizycje spółka chce wydać do 18,3 mln zł, a wydatki przewidziane na utrzymanie dotychczasowej infrastruktury i niezbędne inwestycje rozwojowe wynoszą od 27,6 do 32,6 mln zł.

_ Komputronik jest dystrybutorem sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elektroniki użytkowej. Spółka prowadzi dystrybucję poprzez sprzedaż hurtową i detaliczną. _ Sprzedaż detaliczna odbywa się w ramach sieci własnych sklepów (na koniec I kwartału 2007 roku Komputronik posiadał 18 salonów), sklep internetowy, dział klientów biznesowych, sklepy patronackie (38 na koniec I kwartału 2007 r.) oraz sieć autoryzowanych dealerów komputerowych o statusie Komputronik Partner (dawniej Geo-Centra).

Strategia Komputronika przewiduje rozwój własnej działalności, również dzięki przejęciom i dokapitalizowaniu sieci sklepów w Polsce lub innych krajach, a także akwizycji firm zajmujących się integracją, produkcją oprogramowania lub wyspecjalizowanymi usługami IT.

Zamiarem spółki jest otwarcie 150-200 sklepów do końca roku 2009, z których część będzie własnością spółki (salony firmowe), natomiast pozostałe sklepy mają działać z wykorzystaniem systemu franczyzy. Plan zakłada zwiększenie sieci salonów własnych z 15 funkcjonujących na koniec 2006 roku do 25-30 na koniec 2007 roku i 35-45 na koniec 2008 roku.

ipo
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)