KE: Dzięki modernizacji tramwajów w Szczecinie zwiększy się liczba pasażerów

Dzięki inwestycji "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie" miejska sieć tramwajowa będzie w stanie przewieźć o 366 414 pasażerów więcej w skali roku, podała Komisja Europejska (KE). Łączna wartość inwestycji w projekt wyniosła 64 178 003 euro, przy czym wkład unijnego Funduszu Spójności o wartości 41 743 757 euro został wniesiony za pośrednictwem Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na okres programowania 2007-2013. Inwestycja objęta jest priorytetem "Transport przyjazny środowisku".

Obraz

Kluczowym celem projektu było zwiększenie liczby pasażerów korzystających z przyjaznych środowisku środków miejskiego transportu publicznego w położonym nieopodal Bałtyku Szczecinie. Miasto jest jednym z głównych portów morskich w Polsce i siódmym co do wielkości miastem, o populacji przekraczającej 400 tys. mieszkańców, podano.

"Zakrojona na szeroką skalę przebudowa części sieci tramwajowej w Szczecinie - możliwa dzięki funduszom unijnym - przyniesie długoterminowe korzyści zarówno mieszkańcom, jak i osobom dojeżdżającym do pracy na terenie aglomeracji. Dzięki realizacji projektu udało się poprawić połączenia transportowe w mieście i przystosować sieć do obsługi nowych niskopodłogowych tramwajów, stanowiących udogodnienie dla niepełnosprawnych pasażerów oraz dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej" - czytamy w komunikacie.

Realizacja celów projektu wymagała podniesienia zarówno zdolności przewozowej sieci tramwajowej, jak i komfortu podróży. Torowiska w najgorszym stanie, biegnące wzdłuż zachodnich dzielnic Szczecina, wymieniono na nowe, renowacji poddano też sieć trakcyjną i sygnalizację świetlną. W ramach projektu wyremontowano też zajezdnię Pogodno, przystosowując ją do wymagań taboru niskopodłogowego, wskazano również.

"W sumie całkowitą przebudową objęto ponad 9,3 km sieci, dodatkowo położono 0,617 km nowych torów. Dzięki inwestycji miejska sieć tramwajowa będzie w stanie przewieźć o 366 414 pasażerów więcej w skali roku" - czytamy dalej.

Wszystkie te ulepszenia przyczynią się do skrócenia czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w mieście, podniesienia wydajności połączeń i lepszej integracji miejskiego systemu transportu publicznego. Pomoże to zachęcić większą liczbę pasażerów do korzystania z usług transportu publicznego, co przełoży się na zmniejszenie liczby samochodów na drogach, wpływając na ograniczenie zatorów komunikacyjnych i emisji spalin, podano także.

"Dzięki temu miasto stanie się bardziej atrakcyjne w oczach turystów, ponieważ odwiedzający Szczecin będą mogli pokonywać duże odległości w szybki i łatwy sposób. Szczecin dzieli się na dwie części - Lewobrzeże i Prawobrzeże - które swoje nazwy wzięły od położenia względem brzegów Odry i Regalicy. Pomiędzy nimi znajduje się port. Centrum miasta i większość jego atrakcji znajduje się na Lewobrzeżu. Stare Miasto zostało odbudowane pod koniec lat 90. XX w., co wiązało się z rekonstrukcją budynków zniszczonych w czasie II wojny światowej" - czytamy dalej.

Opisywane przedsięwzięcie jest jednym z trzech realizowanych równolegle projektów, których celem był rozwój miejskiej sieci tramwajowej. Pozostałe dwa projekty to "Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju" i "Zakup niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina". Wspólnym celem wszystkich trzech projektów była poprawa jakości transportu publicznego w ramach aglomeracji, co czyni je projektami komplementarnymi. Koszty eksploatacji nowej infrastruktury, w tym wszelkich niezbędnych remontów, napraw i modernizacji, będą pokrywane przez władze Szczecina, który jest beneficjentem projektu, podsumowano.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Polska śpi na zapasach. Świat właśnie walczy o ten surowiec
Polska śpi na zapasach. Świat właśnie walczy o ten surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin