Trwa ładowanie...
Notowania
BLIRT: strona spółki
1.07.2021, 11:34

BLR Szacunkowe wyniki sprzedaży za II kw. 2021 r. oraz I pół. 2021 r.

Zarząd Blirt S.A. (Emitent, Spółka) przekazuje poniżej szacunkowe wyniki sprzedaży za II kw. 2021 r., I pół. 2021 r. oraz dane porównywalne za rok 2020.
Dane za II kwartał 2021: • Przychody netto ze sprzedaży (bez uwzględnienia zmiany stanu produktów) wyniosły ok. 9,2 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 12,3 mln zł w II kw. 2020 r., co oznacza spadek o 26% r/r. • Przychody netto ze sprzedaży produktów własnych (wytwarzanych przez Spółkę) wyniosły ok. 7,6 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 9,3 mln zł w II kw. 2020 r. co oznacza spadek o 18% r/r. • Przychody netto ze sprzedaży towarów, których Spółka jest dystrybutorem w Polsce, w tym w szczególności testów diagnostycznych do wykrywania COVID-19 wyniosły ok. 1,5 mln zł w II kw. 2021 r. wobec ok 2,9 mln zł w II kw. 2020 r. co oznacza spadek o ok 47% r/r. Dane za I pół. 2021: • Przychody netto ze sprzedaży (bez uwzględnienia zmiany stanu produktów) wyniosły ok. 20,7 mln zł w I pół. 2021 r. wobec 18,5 mln zł w I pół. 2020 r., co oznacza wzrost o 12% r/r. • Przychody netto ze sprzedaży produktów własnych (wytwarzanych przez Spółkę) wyniosły ok. 17,1 mln zł w I pół. 2021 r. wobec 11,2 mln zł w I pół. 2020 r. co oznacza wzrost o 52% r/r. • Przychody netto ze sprzedaży towarów, których Spółka jest dystrybutorem w Polsce, w tym w szczególności testów diagnostycznych do wykrywania COVID-19 wyniosły ok. 3,6 mln zł w I pół. 2021 r. wobec ok 6,9 mln zł w I pół. 2020 r. co oznacza spadek o ok 48% r/r. Obecnie uzyskiwane wyniki sprzedaży pomimo, że są nieco niższe od oczekiwanych oraz w II kwartale 2021 r. niższe niż w II kwartale 2020 r., to jednak w ujęciu całego pierwszego półrocza 2021 roku osiągnęły 12% wzrost r/r. Szczególnie ważny z punktu widzenia realizacji strategii spółki, planów rozwojowych oraz budowania marży i wartości Spółki jest 52% r/r wzrost w 1 pół. 2021 r. w zakresie sprzedaży produktów własnych. Spółka obserwuje także powrót zainteresowania klientów produktami „pozacovidowymi”, co w jej ocenie, przy sprzyjającej sytuacji epidemicznej i ekonomicznej na świecie, będzie elementem wzrostu w kolejnych okresach. Zgodnie z opublikowanym harmonogramem publikacji raportów okresowych w 2021 r. (Raport bieżący EBI nr 1/2021 z dnia 11.01.2021 r.) Emitent przekaże raport kwartalny za II kw. 2021 r. w dniu 12 sierpnia 2021 r

Inne komunikaty