Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
FERRO: strona spółki
26.09.2022, 19:01

FRO Informacja o zrealizowaniu przed czasem celów Strategii F1 Grupy Ferro na lata 2019 – 2023 i o przyjęciu zaktualizowanych założeń na lata 2022 – 2026 (Strategia F1R2)

Zarząd Ferro S.A. („Spółka”), informuje, że po dokonaniu przeglądu założeń, wyników oraz inicjatyw, ujętych w Strategii Grupy Ferro na lata 2019 – 2023 („Strategia F1”), o której Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 3/2019 z dnia 5.03.2019 r., ocenił, że cele strategiczne Strategii F1 Grupy Ferro zostały osiągnięte w terminie krótszym od pierwotnie założonego. Zarząd Spółki potwierdził realizację 4 inicjatyw strategicznych: Integracja i optymalizacja, Kompleksowe rozwiązania – ekoświadomość i innowacje, Zmiany rynkowe – szybko i elastycznie, Wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji/produktów. W opublikowanych założeniach Strategii F1 Zarząd szacował możliwość osiągnięcia w 2023 r. skonsolidowanych przychodów na poziomie sięgającym 700 mln PLN oraz skonsolidowanej EBITDA sięgającej 90 mln PLN. Dzięki realizacji wyżej wymienionych inicjatyw Grupa Ferro już w 2021 r. osiągnęła cele finansowe Strategii F1, tj. wygenerowała przychody na poziomie 830,5 mln PLN oraz EBITDA na poziomie 119,5 mln PLN. Jednocześnie nawet bez uwzględnienia wpływu transakcji M&A (nowo przejęte spółki konsolidowane od marca 2021 r.) określone powyżej cele strategiczne zostały osiągnięte.
Zarząd Spółki skutecznie zrealizował także strategiczny projekt z obszaru fuzji i przejęć (M&A), nabywając i przejmując kontrolę nad spółkami Termet S.A. i Tester Sp. z o.o., o czym Spółka informowała w raportach bieżących nr 16/2020, 5/2021, 21/2021. Dzięki integracji tych spółek do Grupy Ferro i wspólnemu wykorzystaniu potencjału podmioty te zanotowały wysokie dynamiki wzrostu w stosunku do poprzedniego roku, zarówno w odniesieniu do przychodów, jak i wyników. W związku z powyższym Zarząd Spółki w dniu 26.09.2022 r. podjął uchwałę o zakończeniu realizacji Strategii F1 w dotychczasowym kształcie z uwagi na wykonanie jej wiodących założeń przed terminem. Decyzja Zarządu Spółki, potwierdzająca realizację Strategii Grupy Ferro na lata 2019 – 2023, została zatwierdzona uchwałą Rady Nadzorczej. Mając na uwadze powyższe, Rada Nadzorcza postanowiła także zakończyć i rozliczyć długoterminowy program motywacyjny dla Zarządu w związku z osiągnięciem przez Zarząd założonych w programie celów. Jednocześnie Zarząd Spółki przyjął w dniu 26.09.2022 r. Strategię Grupy Ferro na lata 2022 – 2026. Projekt strategii został określony mianem Strategia F1R2 (F1 RaceTwo), w której Spółka określiła cele strategiczne i planowane sposoby ich realizacji na lata 2022 -2026. W ocenie Zarządu Spółki, czerpiąc z doświadczeń zrealizowanej Strategii F1, Strategia F1R2 opiera się na silniejszym wykorzystaniu przewag konkurencyjnych Grupy Ferro oraz stabilnej sytuacji finansowej do przyspieszenia wzrostu i zwiększania udziałów rynkowych. Jednocześnie dobre wyniki finansowe Grupy Ferro oraz zaangażowany zespół pozwalają na przygotowanie atrakcyjnej strategii maksymalizacji zysków i wartości dla Akcjonariuszy. Strategia F1R2 wskazuje cele i kierunki rozwoju Grupy Ferro rozpatrywane z trzech, wzajemnie od siebie zależnych perspektyw: Strategii, Struktury, Kultury Organizacji. W ocenie Zarządu Spółki budowanie koncepcji rozwoju wymaga nie tylko oparcia na nowej strategii czy koncepcjach rynkowych, ale także równoczesnego dostosowania do nich struktury i kultury organizacyjnej, aby przynieść oczekiwane efekty. Strategia F1R2 opiera się na czterech wzajemnie powiązanych filarach: 1.Ekspansja rynkowa, 2.Ekspansja produktowa, 3.Grupa Ferro jako producent, 4.Efektywna Grupa Ferro. Pierwsze dwa filary Strategii F1R2 mają na celu rozwój sprzedaży poprzez poszerzenie rynków zbytu i oferty produktowej Grupy Ferro. Trzeci filar ma za zadanie wzmocnienie postrzegania Grupy Ferro jako producenta poprzez inwestowanie w rozwój zdolności wytwórczych Grupy. Ostatni z filarów ma charakter transformacji wewnętrznej organizacji i wyeliminowania jej słabych stron tak, aby osiągnięcie celów strategicznych było możliwe. Dodatkowo dwa ostatnie filary strategii mają za zadanie zwiększyć elastyczność operacyjną Grupy i zmniejszyć ryzyka związane z nieoczekiwanymi zmianami w obszarze łańcuchów dostaw. Konkluzje Strategii F1R2 Grupy Ferro obejmują silną ekspansję i zdywersyfikowany rozwój, inwestowanie i poszerzanie obszaru działalności oraz poprawę pozycji konkurencyjnej. Jednocześnie Strategia F1R2 określiła kluczowe kierunki rozwoju Grupy Ferro, którymi są: 1.Nowe rynki, 2.Dopasowana oferta, 3.Doskonałość operacyjna, 4.Silna marka. W Strategii F1R2 Spółka uwzględniła także obszar M&A, podkreślając otwartość na potencjalne akwizycje celem pozyskania podmiotu produkcyjnego z ofertą komplementarną do oferty Grupy Ferro. Przy decyzji inwestycyjnej w zakresie M&A istotnym czynnikiem będzie potencjał wzrostu biznesu po dołączeniu do Grupy Ferro oraz sposób pozyskania kapitału na sfinansowanie akwizycji w środowisku rosnących stóp procentowych i wysokich kosztów finansowania dłużnego. Zarząd Spółki szacuje, że realizacja głównych założeń opisanych w Strategii F1R2 pozwoli na osiągnięcie w perspektywie 2026 roku następujących celów finansowych Grupy: Przychody ze sprzedaży na poziomie sięgającym: 1 400 mln PLN, Skonsolidowanej EBITDA sięgającej: 193 mln PLN. Zarząd Spółki założył w Strategii F1R2, że średnioroczne wydatki inwestycyjne w okresie jej realizacji nie przekroczą 30 mln PLN. Powyższe wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów akwizycyjnych z obszaru M&A. Przedstawione w niniejszym raporcie przewidywania wyników finansowych stanowią cel, jaki stawia Zarząd Spółki w związku z wdrożeniem i realizacją zaprezentowanych planów rozwoju. Przedstawione założenia finansowe nie stanowią prognozy. Strategia F1R2 powstała przy założeniu stabilnego systemu podatkowego. W ramach Strategii F1R2 Zarząd Spółki zaproponował politykę dywidendową, która zakłada rekomendowanie wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości nie mniejszej niż 50 % zysku netto Spółki przy założeniu stabilnej sytuacji rynkowej i finansowej, między innymi zachowania relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanego wskaźnika EBITDA analizowanej kwartalnie, na poziomie nieprzekraczającym 2,5x. Zarząd Spółki podkreślił, że wypłata dywidendy nie może mieć w ocenie Zarządu negatywnego wpływu na dalsze funkcjonowanie i rozwój Grupy Ferro, a przy rekomendacji podziału wypracowanego zysku, Zarząd Spółki będzie brał pod uwagę sytuację finansową i płynnościową Grupy, istniejące i przyszłe zobowiązania (w tym potencjalne ograniczenia związane z umowami kredytowymi i emisją instrumentów dłużnych), potencjalne projekty inwestycyjne, w tym z obszaru M&A oraz ocenę perspektyw Grupy Kapitałowej w określonych uwarunkowaniach rynkowych i makroekonomicznych. W Strategii F1R2 Spółka uwzględniła także zagadnienia z obszaru ESG, dotyczące m.in. obszarów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju, a także spraw pracowniczych i społecznych, dialogu z lokalnymi społecznościami, relacji z klientami. Przyjęta przez Zarząd Spółki Strategia Grupy Ferro na lata 2022 – 2026 została zatwierdzona przez Radę Nadzorczą i zarekomendowana do wdrożenia. Rada Nadzorcza planuje także przyjęcie nowego długoterminowego programu motywacyjnego dla Zarządu.

Inne komunikaty