Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
MABION: strona spółki
8.11.2023, 21:43

MAB Zmiany w składzie Zarządu

Zarząd Mabion S.A. („Spółka”) informuje, iż dzisiaj Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o powołaniu Pani Julity Balcerek z dniem 8 listopada 2023 roku w skład Zarządu Spółki II wspólnej kadencji na stanowisko Członka Zarządu.
Dr n. med. Julita Balcerek, MBA, nowo powołany Członek Zarządu ds. Operacyjnych jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku biotechnologia. Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała w zakresie biologii molekularnej i komórkowej uczestnicząc w programie doktoratu wdrożeniowego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W ramach projektu doktorskiego opracowała innowacyjną platformę do wyprowadzania stabilnych linii komórkowych do ekspresji białek rekombinowanych dla zastosowań biofarmaceutycznych. Julita Balcerek jest także tegoroczną absolwentką Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA Uniwersytetu Łódzkiego oraz posiada kwalifikacje certyfikowanego Kierownika Projektu IPMA-C. Julita Balcerek jest związana z Mabion S.A. od 15 lat tj. od 2008 r., gdzie zbudowała zespół i jego kompetencje w zakresie rozwoju, wytwarzania i kontroli biologicznych produktów leczniczych. W okresie swojej kariery zawodowej w Mabion S.A., pełniła m.in. funkcję Kierownika Projektu „Transfer i walidacja procesu wytwarzania szczepionki białkowej firmy NVAX”, zakończonego sukcesem i w rezultacie podjęciem długoterminowej współpracy z Novavax, Inc. w zakresie produkcji kontraktowej antygenu szczepionki przeciwko SARS-CoV-2. Od lat projektuje i aktywnie wspiera rozwój kompetencji menedżerskich na poziomie wyższego i średniego szczebla zarządzania w Spółce, m.in. w ramach Programu Akademia Lidera, który zaprojektowała i wdrożyła w 2021 r. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pani Julita Balcerek nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, jak również nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. Jednocześnie częściowo uległ zmianie zakres odpowiedzialności i zadań powierzonych Sławomirowi Jarosowi – jako Członek Zarządu będzie sprawował funkcję Dyrektora ds. Naukowych i Jakościowych, poprzednio pełnił rolę Członka Zarządu ds. Naukowych i Operacyjnych. Po dokonanej zmianie osobowej w Zarządzie Mabion S.A., podział kluczowych obszarów, zadań i kompetencji w Spółce na poziomie Zarządu jest następujący: - Krzysztof Kaczmarczyk, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, CEO – kieruje pracami zarządu. Do głównych zadań Prezesa Zarządu należy opracowanie strategii biznesowej Spółki i jej polityki inwestycyjnej oraz pozyskiwanie partnerów strategicznych dla Spółki. Prezes Zarządu odpowiada również za obszar HR, prawny, administrację, relacji inwestorskich oraz nadzór nad poprawnością realizacji działalności biznesowej, naukowej, operacyjnej i finansowej Spółki. - Julita Balcerek, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Operacyjnych, COO – odpowiedzialna za zarządzanie, nadzorowanie i integrację obszarów operacyjnych w Spółce w zakresie działań rozwojowych, wytwórczych, inwestycyjnych oraz utrzymania ruchu i kwalifikacji. Odpowiada za tworzenie i implementację nowych technologii procesowych oraz rozwój analityki charakteryzującej produkty i procesy biologiczne. Nadzoruje aktywności związane z procesami zakupowymi, magazynowymi, transportu i inwestycji. - Grzegorz Grabowicz, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, CFO – odpowiedzialny za zarządzanie polityką finansową Spółki. Odpowiada za pozyskiwanie finansowania, raportowanie zarządcze w tym tworzenie planów finansowych Spółki oraz księgowość i sprawozdawczość finansową. - Sławomir Jaros, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Naukowych i Jakościowych, CSO, CQO – odpowiedzialny za kształtowanie polityki naukowej i jakościowej Spółki, tworzenie, wdrażanie i zapewnienie strategii regulacyjnej i jakościowej oraz rozwój i wdrażanie rozwiązań informatycznych firmy wspierającej rozwój Spółki. Ponadto uczestniczy w procesach planowania i wdrażania w zakresie nowych technologii i usług. Dodatkowo, wspiera obszar Rozwoju Biznesu w budowaniu relacji biznesowych i branżowych służących rozwojowi Spółki. - Adam Pietruszkiewicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, CCO – odpowiedzialny za rozwój biznesu Spółki, pozyskiwanie nowych klientów, budowanie nowych relacji branżowych oraz prowadzenie wybranych projektów strategicznych związanych z ekspansją międzynarodową Spółki. Z jego inicjatywy został zainicjowany i rozpoczęty kontrakt z kluczowym klientem Spółki – Novavax, Inc.

Inne komunikaty