Trwa ładowanie...
Notowania
PEKAO: strona spółki
14.04.2025, 18:37

PEO Strategia Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027

Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna („Bank") informuje, że w dniu 14 kwietnia 2025 r. Zarząd Banku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Banku na lata 2025-2027 „Sięgamy ponad horyzont” („Strategia”). Poniżej Bank przedstawia opis głównych założeń Strategii w zakresie celów finansowych oraz biznesowych w niej zawartych.
Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w perspektywie 2027 r.: 1. wskaźnik ROE powyżej 18%, 2. wskaźnik C/I poniżej 35%, 3. koszt ryzyka w przedziale 65-75 bps, 4. wypłatę dywidendy 50-75%. Ambicją Banku w horyzoncie 2027 roku jest pozycja wśród najbardziej rentownych i efektywnych instytucji w polskim sektorze bankowym. Strategia opiera się na 3 filarach: Wzrost, Dostępność i Sprawność w ramach, których Bank zdefiniował 9 kierunków strategicznych. 1. W filarze Wzrost Bank postawi na rozwój w kluczowych segmentach i produktach dzięki czemu poprawi wynik oraz udziały rynkowe: 1) wspieranie aktywności naszych klientów z wrażliwością na zmiany zachodzące w cyklu życia człowieka; 2) wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, co pozwoli zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance; 3) zintegrowanie produktów z Grupy Pekao (leasing, faktoring) z odpowiedzialnością za relacje z klientami – zwłaszcza w przedsiębiorstwach i mikroprzedsiębiorstwach; 4) wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie momentu gospodarczego oraz kompetencji branżowych Banku. 2. W filarze Dostępność Bank sprawi, że korzystanie z usług bankowych będzie bardziej nowoczesne, wygodne i dostosowane do stylu klienta: 5) zintegrowany model obsługi klientów z najwyższej jakości bankowością konwersacyjną i zoptymalizowanym formatem oddziałów; 6) klient i jakość obsługi będą w centrum uwagi Banku, aby uczynić kontakt z Bankiem przyjaznym doświadczeniem. 3. W filarze Sprawność Bank zwiększy sprawność operacyjną dzięki szybkim i nowoczesnym procesom oraz aspiracyjnej kulturze organizacyjnej: 7) budowa efektywnego ekosystemu danych, w tym zintegrowane i efektywne raportowanie zarządcze oraz finansowe; 8) ergonomizacja kluczowych procesów oparta o ciągłe doskonalenie; 9) aspiracyjna kultura organizacyjna wsparta dynamizmem postaw, decyzyjnością i chęcią sięgania po nowe rozwiązania. W załączeniu do niniejszego raportu Bank przekazuje szczegółową prezentację dotyczącą Strategii. Założenia i cele Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2025-2027. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR – informacja poufna

Załączniki

Inne komunikaty