Trwa ładowanie...
Notowania

MCP Szacunkowe przychody MEDIACAP SA za 2017 r.

Zarząd MEDIACAP SA z siedzibą w Warszawie (dalej: Emitent) w związku z zakończeniem wstępnego procesu podsumowywania danych finansowych na potrzeby przygotowania skonsolidowanego raportu okresowego Grupy Kapitałowej MEDIACAP SA, przekazuje do publicznej wiadomości wybrane dane finansowe i operacyjne Grupy Kapitałowej MEDIACAP SA za okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
Szacowane przychody ze sprzedaży w Q4 2017 wyniosły 26,8 mln PLN (wzrost o 17,7 % wobec Q4 2016). Narastająco przychody od początku roku wyniosły 75,0 mln PLN (wzrost o 11,3% r/r) i były najwyższe w historii Grupy. Realizacja strategicznych celów operacyjnych związanych z rozwojem platform technologicznych Opinie.pl, Talentmedia i Plastream przebiegała zgodnie z założeniami Strategii 2020. Szacowane przychody proforma ze sprzedaży nowych modeli biznesowych wyniosły w ramach kwartału łącznie 8,1 mln PLN (wzrost o 41,5% względem 2016). Narastająco przychody proforma z platform technologicznych przyniosły 21,8 mln PLN (wzrost o 47,0% r/r). Przychody z nowych modeli w 2017 roku stanowiły 27,2 % całkowitych przychodów, wobec 14,2% w 2016 r. Wybrane dane operacyjne nowych platform na koniec grudnia 2017 przedstawiają się następująco: Opinie.pl - szacowane przychody ze sprzedaży za 2017 rok wyniosły 11,4 mln PLN (wzrost o 22,3% r/r) - łączna liczba użytkowników wyniosła ponad 110 tysięcy (przekroczenie celu zakładanego na cały 2017 rok), - łączna liczba przeprowadzonych ankiet wyniosła 446 tys. sztuk (wobec 280 tysięcy w 2016 r.). Talentmedia.pl - szacowane przychody proforma ze sprzedaży za 2017 rok wyniosły 10,0 mln PLN (wzrost o 91,7% r/r) - średniomiesięczna oglądalność („Watchtime”) kanałów zarządzanych na wyłączność przez platformę wyniosła w Q4 2017 niemal 470 mln minut (wzrost o prawie 4% w stosunku do Q3 2017), - łączna liczba subskrybentów na koniec kwartału wyniosła 18,6 mln (wzrost o 12% wobec końca Q3). Plastream.pl - uruchomiono produkcyjnie Plastream Fashion, produkt służący do analizy garderoby na zdjęciu i przedstawieniu rekomendacji związanej z dostępnością produktów online; - zbudowano zespół Plastream w zakresie komercjalizacji, odpowiedzialny m.in. za sprzedaż międzynarodową; - rozpoczęto road show rozwiązania Plastream Context służącego do kontekstowej analizy treści foto i wideo w celu lepszego targetowania reklam; - Plastream został zaproszony przez firmę Microsoft do udziału w Slush 2017 w Helsinkach - największej konferencji dla innowacyjnych start-upów w Europie, gdzie moduł Plastream Fashion został zaprezentowany szerokiej grupie inwestorów i firm z branży Media & Entertainment. TERMIN PUBLIKACJI RAPORTU OKRESOWEGO ROCZNEGO ZA 2017 Publikacja jednostkowego i skonsolidowanego raportu okresowego rocznego za 2017 r. nastąpi w dniu 13 marca 2018 r. Emitent zastrzega, iż prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie.

Inne komunikaty