Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

LPP z niższymi zyskami. Właściciel Reserved z ambitnymi planami rozwoju

10
Podziel się:

Właściciel sieci odzieżowych Reserved i Cropp zaliczył spory spadek zysków. Na lata 2020-2021 planuje kilkunastoprocentowy wzrost powierzchni handlowej i dwucyfrową poprawę sprzedaży.

Grupa LPP pokazała wyniki.
Grupa LPP pokazała wyniki.

Grupa LPP, zarządzająca markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, pokazała wyniki. W samym trzecim kwartale zarobiła na czysto 19,63 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem zyski mocno spadły. W trzecim kwartale 2018 były na poziomie 91,56 mln zł.

Na takie zyski złożyła się sprzedaż sięgająca 2 mld 348,16 mln zł. To o blisko 300 mln zł więcej niż rok wcześniej.

"Największe dynamiki sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku zanotowały: marka Sinsay - dzięki udanej kolekcji i dynamicznemu rozwojowi powierzchni, marka Cropp oraz marka House - dzięki kontynuacji poprawy kolekcji rok do rok" - czytamy w komunikacie spółki.

Z kolei przychody najbardziej rozpoznawalnej marki LPP, czyli Reserved, odnotowały najmniejszą dynamikę sprzedaży, której przyczyną był spadek sprzedaży w Polsce w sklepach stacjonarnych. Coraz większa część sprzedaży marki Reserved osiągana jest w sprzedaży internetowej (szczególnie kolekcja dziecięca).

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Mocna zagranica

Lepiej wypadły wyniki za granicą. Marka Reserved odnotowała tam wzrost sprzedaży. Trzy marki: Reserved, Cropp i Mohito w trzecim kwartale wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju.

Grupa odnotowała dynamiczny wzrost sprzedaży w rejonie CIS, krajach Europy oraz na Bliskim Wchodzie. Wzrost sprzedaży w rejonie CIS został osiągnięty dzięki wysokiej dynamice sprzedaży w Rosji i na Ukrainie oraz dzięki nowemu rynkowi - Kazachstanowi.

Pozytywnie na sprzedaż w innych krajach Europy wpłynął rozwój powierzchni (szczególnie w rejonie krajów Południowo-Wschodniej Europy) oraz dobre przyjęcie kolekcji przez klientki i klientów Europy Zachodniej. Wzrost na Bliskim Wschodzie był wynikiem rozwoju w Izraelu.

Sprzedaż detaliczna (w sklepach stacjonarnych) na metr kwadratowy spadła o 2,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. "Na spadek ten wpływ ma otwieranie coraz większych powierzchniowo salonów" - wskazano w raporcie.

Będzie więcej sklepów

Na koniec września grupa LPP dysponowała 1 746 sklepami w 24 krajach o łącznej powierzchni 1 168 tys. metrów kwadratowych. Poza granicami Polski znajdowały się 838 sklepy (638,3 tys. metrów kwadratowych).

Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 roku wzrosła o 12,8 proc.

LPP planuje zwiększyć powierzchnię sklepów o 16 proc. do 1 432,4 tys. metrów kwadratowych w roku finansowym 2020/2021 wobec planowanego przyspieszenia wzrostu do 15 proc. w 2019. Planowane wydatki w 2020/2021 roku (12 miesięcy) to około 1 mld 120 mln zł, z czego około 760 mln zł zostanie przeznaczonych na sklepy.

LPP planuje na pierwszą połowę 2020 roku wejście na jeden nowy rynek ze sklepami własnymi - do Macedonii Północnej. Dzięki temu firma będzie obecna w sumie w 26 krajach.

Co z celami finansowymi? Na lata 2020/2021 planowany jest dwucyfrowy wzrost przychodów oraz poprawa zysku operacyjnego. Ma to być możliwe dzięki rozwojowi powierzchni, dodatnim dynamikom sprzedaży w porównywalnych sklepach oraz e-commerce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(10)
Kondi
4 lata temu
Fajnie, że ubrania polskiej firmy są chętnie kupowane również poza Polską. Polska firma nie jest w niczym gorsza od zachodnich przedsiębiorstw odzieżowych. Myślę, że za kilkanaście lat przy stałym zwiększaniu liczby sklepów zagranicznych ubrania LPP będą równie popularne jak największych firm światowych.
Tomecki
4 lata temu
Podoba mi się ambitne podejście. Nie ma czasu na stanie w miejscu. Stały progres. LPP jeszcze daleko zajdzie.
Frank
4 lata temu
I tak powinien to być bardzo dobry rok dla spółki.
krystian
4 lata temu
Plany bardzo dobre, trzeba wysoko mierzyć. A oni akurat możliwości rozwoju mają i to nie małe.
Dom
4 lata temu
Wysokie koszty, ale przychody za to ładnie w górę.