Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mastercard: 34% MŚP płaci dostawcom, używając firmowej karty płatniczej

0
Podziel się:

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) do rozliczeń z partnerami biznesowymi i płatności realizowanych przez pracowników coraz częściej korzystają z instrumentów bezgotówkowych, takich jak przelewy i karty płatnicze. Rosnące znaczenie kart płatniczych widać w rozliczeniach, jakie przedsiębiorcy prowadzą ze swoimi dostawcami. 34% ankietowanych uiszcza tego typu płatności za pomocą firmowej karty, wynika z badania Mastercard "Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie", które dotyczy korzystania z firmowych kart płatniczych.

Mastercard: 34% MŚP płaci dostawcom, używając firmowej karty płatniczej

Bezgotówkowe formy płatności sprawdzają się też przy opłacaniu bieżących kosztów związanych z prowadzeniem działalności, takich jak czynsz, rachunki za media itp. Co piąty ankietowany (20%) używa do tego celu karty płatniczej, zaś najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest ponownie opłacanie faktur przelewem (58%), podano.

"Przedsiębiorcy zapytani o największe korzyści firmowych kart płatniczych najczęściej wskazywali na prostotę (47%), która wiąże się z tym, że płaci się nimi łatwiej niż poprzez bankowość internetową. Ponadto płatności kartą pozwalają oszczędzić czas poświęcany na chodzenie do bankomatu. Kolejną zaletą wskazywaną przez ankietowanych jest bezpieczeństwo (38%), rozumiane jako minimalizowanie ryzyka kradzieży i oszustw, a dalej transparentność (26%), czyli możliwość prostej weryfikacji wydatków, zarówno własnych, jak i tych dokonywanych przez pracowników. Wiąże się to z większą kontrolą ponoszonych kosztów (23%), na którą również wskazali ankietowani w badaniu Mastercard" - czytamy w komunikacie.

Karta firmowa to wygoda zarówno dla pracodawców, jak i dla pracowników. Umożliwia realizowanie płatności w każdej walucie, co sprawdza się w przypadku podróży służbowych. Pracodawca ma natomiast wgląd do historii płatności swoich pracowników. Jednocześnie większość kart jest ubezpieczona, a poprzez możliwość szybkiego zastrzeżenia karty, skutki jej utraty są mniejsze niż strata gotówki. Inną przydatną cechą jest możliwość ustalania limitów transakcyjnych, co może stanowić ważny element kontroli wydatków. Jeszcze większe możliwości dają małym i średnim przedsiębiorcom karty kredytowe, głównie za sprawą pomocnych limitów kredytowych. Stanowią one dodatkowe źródło finansowania bieżących wydatków firmy, wspierając jej płynność finansową, na przykład gdy firma czeka na zapłatę z odroczonym terminem płatności i ma do sfinansowania pilny wydatek, wskazano również.

"Średnio polscy przedsiębiorcy pracują około 50 godzin w tygodniu, co można porównać z sześciodniowym tygodniem pracy. Wobec braku wolnego czasu, w swoim biznesie potrzebują korzystać z rozwiązań szybkich, wygodnych i prostych. Te z kolei gwarantują usługi cyfrowe, takie jak bankowość elektroniczna czy mobilna, ale także płatności bezgotówkowe, które ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie działalności" - powiedział dyrektor ds. rozwoju biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Mastercard Europe Damian Zieliński, cytowany w materiale.

Z badania Mastercard wynika ponadto, że mali i średni przedsiębiorcy uważają się za osoby włączone finansowo (72%), posiadające pełny dostęp do usług finansowych. Chętnie korzystają oni z cyfrowych rozwiązań i można ich uznać za nowoczesnych, idących z duchem czasu. Jednocześnie przedsiębiorcy dobrze rozumieją swoją rolę w gospodarce. Niemal 2/3 ankietowanych (64%) jest zdania, że MŚP są motorem wzrostu gospodarczego kraju, zaś niemal połowa (47%), że grają kluczową rolę w tworzeniu miejsc pracy. Połączenie istotnej roli MŚP oraz ich otwartości i dostępu do nowoczesnych usług finansowych to dobry prognostyk dla wzrostu gospodarczego. Efektywne rozwiązania dla przedsiębiorstw, takie jak płatności bezgotówkowe, pomagają bowiem ten wzrost przyspieszyć, podano również.

"Obrót bezgotówkowy zyskuje na znaczeniu w sektorze MŚP nie tylko w rozliczeniach między przedsiębiorstwami. Coraz więcej właścicieli punktów handlowych i usługowych udostępnia możliwość płatności kartą swoim klientom, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. W poprzedniej odsłonie badania Mastercard pt. 'Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie' z listopada 2018 r. niemal połowa (49%) ankietowanych przedsiębiorców zauważyła, że w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych przez klientów kartą wzrosła. Dla co piątego ankietowanego w badaniu Mastercard (21%) płatności kartą stanowią 40-60% obrotów firmy w miesiącu, a u co trzeciego (33%) sięgają 21-40%" - podsumowano.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)