Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Maxcom miał 0,78 mln zł zysku netto, 1,51 mln zł zysku EBIT w I poł. 2020 r.

0
Podziel się:

Maxcom odnotowało 0,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2020 r. wobec 1,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Maxcom miał 0,78 mln zł zysku netto, 1,51 mln zł zysku EBIT w I poł. 2020 r.

Zysk operacyjny wyniósł 1,51 mln zł wobec 2,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54 mln zł w I poł. 2020 r. wobec 58,62 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży krajowej stanowiły, w pierwszym półroczu 2020 roku 61%, a w pierwszym półroczu 2019 roku, 71% przychodów grupy. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach ogółem kształtował się na poziomie 39% i 29% odpowiednio w pierwszym półroczu 2020 i 2019 roku. Sprzedaż w Europie zachodniej oraz krajach skandynawskich, wzrosła o 32%, a w krajach Europy środkowo wschodniej o 12% w stosunku do roku analogicznego okresu 2019 roku" - czytamy w raporcie.

Według spółki, spadek r/r sprzedaży w I poł. 2020 był spowodowany głownie epidemią koronawirusa w kraju i na świecie. Podjęte w Europie nadzwyczajne działania władz państwowych mające na celu ograniczenie rozprzestrzenia się pandemii w istotnym stopniu ograniczyły możliwość prowadzenia handlu stacjonarnego, co wpłynęło na zmniejszenie poziomu sprzedaży.

"Przychody finansowe wzrosły z poziomu 36 tys. zł w pierwszym półroczu 2019 roku do poziomu 301 tys. zł w 2020 roku, na co wpływ miały głównie dodatnie różnice kursowe. Koszty finansowe spadły z 711 tys. zł do 483 tys. zł w pierwszym półroczu 2020 roku. Spadek ten jest w istotnej mierze jest efektem ujemnych różnic kursowych i zapłaconych odsetek od kredytów" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 1,02 mln zł wobec 1,07 mln zł zysku rok wcześniej.

Maxcom ma kilkunastoletnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest też właścicielem marek Maxton, pod którą sprzedaje głośniki bezprzewodowe, FitGo (marka obejmująca zegarki multimedialne (smartwatche), opaski fitness (smartbandy) oraz hulajnogi elektryczne) oraz ACC+ (akcesoria do smartfonów). Jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce. Maxcom zadebiutował na GPW w 2017 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.