Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Maxcom miał 11,39 mln zł zysku netto, 14,1 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

0
Podziel się:

Maxcom odnotował 11,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 9,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Maxcom miał 11,39 mln zł zysku netto, 14,1 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

Zysk operacyjny wyniósł 14,1 mln zł wobec 11,63 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA zwiększyła się o 22% do 14,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody operacyjne ogółem sięgnęły 124,65 mln zł w 2018 r. wobec 112 mln zł rok wcześniej.

"Mimo niełatwej sytuacji na rynku, wywołanej spowolnieniem w branży telekomunikacyjnej, Grupa Maxcom zanotowała w 2018 r. znaczący wzrost wyników finansowych. Bardzo dobry dla Grupy był zwłaszcza IV kwartał. Zyski zanotowane przez Maxcom w trzech ostatnich miesiącach były wyższe od wypracowanych w pierwszej połowie roku" - powiedział prezes Arkadiusz Wilusz, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 11,39 mln zł wobec 9,19 mln zł zysku rok wcześniej.

Znaczące wzrosty wyników w 2018 r. to efekt realizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, która przyczyniła się do zwiększenia marż w kanale sprzedaży telefonów komórkowych, zwłaszcza za granicą. W 2018 r. eksport odpowiadał za około 28% przychodów. Sprzedaż w Europie zachodniej oraz krajach skandynawskich, wzrosła o 48% w stosunku do roku 2017, natomiast na rynkach pozaeuropejskich o 27%, podano także.

"Pozyskaliśmy kolejnych dużych odbiorców za granicą w tym dużych operatorów telekomunikacyjnych. Dodatkowo grupa rozszerzała asortyment sprzedawany przez dotychczasowych klientów. Wszystkie te działania są podstawą do dalszego rozwoju naszej działalności i dalszych wzrostów wyników w kolejnych okresach, czego zwiastunem jest dobry sprzedażowo pierwszy kwartał 2019 r." - dodał prezes.

Pod koniec 2018 r. roku do sprzedaży trafiły nowe produkty Maxcom m.in. innowacyjny smartfon Maxcom MS459 Harmony z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu, wytrzymały smartfon: MS571 (linia Strong) czy smartfeature phone MK241 z łącznością 4G - będący połączeniem telefonu klasycznego z funkcjami smartfona.

"Nowe produkty cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dlatego szacujemy, że będą stanowić istotny udział w przychodach Maxcom już w 2019 r." - dodał Wilusz.

Grupa Maxcom planuje rozwijać linię produktów smart, wprowadzając do oferty kolejne smartfony - w tym również dla seniorów, uruchamiać własne przedstawicielstwa poza granicami Polski czy też dokonywać akwizycji podmiotów, które mogą przyspieszyć rozwój Maxcom, podano również.

Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami - Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)