Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Microsoft: 44% dużych polskich firm testuje możliwości AI

0
Podziel się:

44% dużych polskich firm odkrywa możliwości sztucznej inteligencji (AI) i przeprowadza pierwsze eksperymenty z jej wykorzystaniem, wynika z badania Microsoft "AI & Skills". 23% respondentów potwierdza wysoki stopień zaawansowania w jej zastosowaniu, a co trzecia firma nie wykorzystuje AI.

Microsoft: 44% dużych polskich firm testuje możliwości AI

"Firmy dostrzegają największe korzyści biznesowe z zastosowania sztucznej inteligencji (AI), gdy łączą wdrażanie technologii AI z rozwojem umiejętności swoich pracowników, zarówno technicznych, jak i miękkich - wynika z badania Microsoft 'AI & Skills' przeprowadzonego wśród 12 tys. pracowników i menedżerów na całym świecie. Ponad 1/3 respondentów z polskich organizacji przyznała, że w swojej działalności zupełnie nie wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji, podczas gdy 23% potwierdza wysoki stopień zaawansowania w jej zastosowaniu. Największa część badanych (44%) dopiero odkrywa możliwości AI i przeprowadza pierwsze eksperymenty z jej wykorzystaniem" - czytamy w komunikacie.

Pokazuje to, że wśród dużych polskich przedsiębiorstw mamy do czynienia z firmami dwóch prędkości w adopcji technologii AI i rozwoju umiejętności pracowników w tym zakresie.

"W maju Microsoft ogłosił kompleksowy plan inwestycyjny o wartości 1 mld USD w celu przyspieszenia innowacji i transformacji Polskiej Doliny Cyfrowej. Ta inwestycja zapewni silne wsparcie dalszego sukcesu utalentowanych polskich programistów i nie tylko, umożliwiając rozwój cyfrowych umiejętności dla 150 000 osób. Polska jako kraj talentów, w którym pracuje 25% deweloperów Europy Środkowo-Wschodniej, z wykształconymi zespołami i duchem przedsiębiorczości ma potencjał, aby stać się cyfrowym sercem Europy" - powiedział dyrektor generalny Microsoft w Polsce Mark Loughran, cytowany w komunikacie.

W zrealizowanym przez Microsoft badaniu "AI & Skills" wzięło udział 611 polskich firm zatrudniających więcej niż 250 pracowników.

"Ponad 23% z nich wykorzystuje AI w sposób zaawansowany. Są to firmy, które w swoich procesach mają zaimplementowane elementy sztucznej inteligencji (niemal 10%) lub jest ona zapisana w formalnych strategiach działania, a dane stanowią ich kluczowy zasób (ponad 13%). 33% respondentów przyznało, że znajduje się na początkowym etapie rozwoju AI w firmie. W fazie rozpoznania znajduje się 22% organizacji. Taki sam odsetek polskich przedsiębiorstw już eksperymentuje z tą technologią" - czytamy dalej.

Ponad 80% zaawansowanych użytkowników AI w Polsce dostrzega jej konkretną wartość dla prowadzonego biznesu. W przypadku firm dopiero eksperymentujących z inteligentnymi algorytmami, wskaźnik ten spada do 50%. Średnia światowa dla respondentów na całym świecie wynosi 69%. Dane te potwierdzają, że firmy mają poczucie dużej wartości biznesowej z zastosowania algorytmów AI w swojej organizacji, podano także.

"Liderzy AI mają także poczucie, że technologia ta w wysokim stopniu wpływa na efektywność procesów operacyjnych. W przypadku polskich respondentów jest to aż 89% wskazań. Dostrzegają oni także, że AI wpływa na ich innowacyjność w zakresie rozwoju nowych produktów i usług. Potwierdziło to 62% przedstawicieli rodzimych organizacji. W przypadku pozostałych firm dopiero eksperymentujących z AI, odsetek osób, które zauważyły wyraźny wpływ tej technologii na rozwój nowych produktów sięga jedynie 35%" - czytamy dalej.

"Jest to bezprecedensowy moment dla wszystkich firm - niezależnie od wielkości, branży i położenia geograficznego. Nadchodzące miesiące i lata będą miały kluczowe znaczenie dla większości organizacji, ponieważ wszyscy staramy się dostosować do nowych warunków. Cyfrowa transformacja przyspiesza, a sztuczna inteligencja znajduje się w jej centrum. Uważamy, że AI będzie nadal pomagać firmom w osiąganiu większej zwinności i konkurencyjności. Jednak droga do uwolnienia pełnego jej potencjału polega na wykorzystaniu technologii do naturalnego uzupełnienia ludzkiej pomysłowości - ważne więc będzie skupienie się nie tylko na wdrażaniu inteligentnych technologii, ale i na umiejętnościach, które pomogą w pełni czerpać korzyści z nowych rozwiązań" - powiedział członek zarządu w polskim oddziale Microsoft Wojciech Życzyński, cytowany w komunikacie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)