Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Monnari Trade liczy na wzrost powierzchni hand. do ok.38,5 tys. m2 na koniec br.

1
Podziel się:

Powierzchnia salonów sprzedaży Monnari w II połowie roku zwiększy się o kolejne 1,5 tys.m2, ale będzie to głównie efektem zwiększania powierzchni obecnych placówek, wynika ze słów przedstawicieli spółki.

Monnari Trade liczy na wzrost powierzchni hand. do ok.38,5 tys. m2 na koniec br.

"W drugiej połowie roku powierzchnia zapewne wzrośnie o około 1,5 tys. m2, czyli na koniec roku łączna powierzchnia salonów Monnari może wzrosnąć do około 38,5 tys.m2" - powiedział prezes Mirosław Misztal podczas konferencji prasowej.

"Jeżeli chodzi o liczbę nowych sklepów, to może pojawić się jeszcze kilka, ale głównie będziemy zwiększać powierzchnie salonów przy okazji odnowień umów najmu" - dodała dyrektor ds. organizacyjno-prawnych Anna Augustyniak-Kala.

Dyrektor ds. finansowych Miłosz Kolbuszewski zwrócił uwagę, że obecna dynamika przyrostu powierzchni jest szybsza niż przyrost liczby samych salonów.

"Obecnie średnia powierzchnia sklepów Monnari wynosi 220 m2, a salony Famestage są mniej więcej o połowę mniejsze. W I poł. roku powierzchnia salonów Monnari wzrosła o 3 tys.m2 r/r i tym samym wzrosła do 36,7 tys.m2. Przybyło także 5 nowych salonów do 168 w tym okresie, ale obecnie mamy już 169 placówek" - dodał Kolbuszewski.

Według jego słów, spółka Centro 2017 sprzedająca odzież pod marką Femestage Eva Minge liczyła sieć 25 salonów na koniec czerwca, a obecnie jest to 28.

Zdaniem Misztala, spółka Centro nie wyjdzie jeszcze w tym roku na plus.

"Szacujemy, że jeszcze około 2,5 mln zł ujemny wpływ może przynieść Centro w II półroczu. Kiedy otwieramy salony w nowych miejscach, okazuje się, że obroty nie są tak wysokie, jak zakładaliśmy. Mamy pełne zatowarowanie sklepów i zobaczymy, jak będzie wyglądał ostatni kwartał. Po IV kw. będzie trzeba podjąć jakieś decyzje, w jakiej formie będziemy dalej pracować nad tą marką" - powiedział Misztal.

"Marka ta wymaga jeszcze wiele pracy m.in. dotycząca rozpoznawalności marki czy cen, które nie są tak wysokie, jak niektórzy sądzą" - dodała Augustynowska-Kala.

Prezes przyznał, że nowy magazyn w Łodzi rozpoczął działalność z lekkim opóźnieniem.

"Odbiory się przedłużyły i właściwie do nich doszło w sierpniu. Konieczne jest także ponowne wdrożenie systemu informatycznego z którym sobie nie poradziliśmy, a liczyliśmy na jeszcze lepszą efektywność. Chcemy teraz lepiej się do tego przygotować. Liczymy, że w drugiej połowie roku logistyka powinna się nam poprawić" - dodał Misztal.

Monnari liczy także na sprzedaż działek i nieruchomości w Łodzi w kolejnych miesiącach.

"Nieruchomość Ogrody Geyera przy ul. Piotrkowskiej z zabudowaniami pofabryczymi są zrewitalizowane i mamy część już wynajęte i prowadzimy dalsze rozmowy. Teraz to ponad 2 tys.m2 z 10 tys.m2 przygotowanych do wynajmu" - powiedział Kolbuszewski.

Powierzchnia całej działki wynosi jednak 105 tys.m2 i - według słów Misztala - zostanie wydzielonych jeszcze parę działek do sprzedaży

"Będziemy chcieli sprzedać część działek. Teraz gotowych jest 5-6 hektarów do sprzedaży. Dodatkowo na jednej z działek stoi kamienica, która ma zmienić funkcję z biurowej na mieszkalną. Jej powierzchnia to ok. 3 tys.m2 plus powierzchnia użytkowa" - powiedział prezes.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 246 mln zł w 2018 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
nepotyzm
5 lata temu
pracownikom na podyzki brakuje ale Socha jest promowana na kazdym kroku smeiszna spolka jest nawet ponsorem serialu tvn NA WSPOLNEJ gdzie ta smeiszna aktoreczka pogrywa sobie,zenada