Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Neontri: Użytkownicy 'mobile-only' stanowią 40% klientów bankowości mobilnej

0
Podziel się:

W Polsce dynamicznie rośnie liczba klientów banków "mobile-only", korzystających z usług bankowych wyłącznie przy pomocy aplikacji mobilnych. Jest ich niemal 5 mln, co oznacza wzrost o ok. 50% w stosunku do danych po III kwartale 2018 roku, podał Neontri - partner merytoryczny raportu "Bankowość Mobilna i Płatności Mobilne w Polsce 2019", opracowanego przez Cashless.pl. Obecnie użytkownicy "mobile-only" stanowią ponad 40% wszystkich klientów korzystających z bankowości mobilnej, których w Polsce jest ponad 12 milionów.

Neontri: Użytkownicy 'mobile-only' stanowią 40% klientów bankowości mobilnej

Ze statystyk wynika, że Polacy wciąż używają bankowości mobilnej przede wszystkim do sprawdzania stanu konta, przeglądania historii transakcji i zlecania przelewów, jednak aplikacje krajowych banków dają obecnie dostęp do wielu innych funkcji. Standardem stała się możliwość dokonywania przy pomocy bankowych aplikacji takich operacji jak zakładanie lokat bankowych, składanie wniosków o pożyczkę czy doładowywanie telefonu. Coraz powszechniejsze stają się również funkcje umożliwiające dokonywanie płatności w sklepach oraz wypłacanie pieniędzy z bankomatów, podano.

"Rosnąca funkcjonalność bankowości mobilnej w coraz większym stopniu umożliwia pełne zarządzanie swoimi finansami osobistymi wyłącznie przy pomocy telefonu komórkowego. Nie może zatem dziwić, że już ponad 12 mln Polaków jest aktywnymi użytkownikami bankowości mobilnej. W czołowej trójce banków pod względem liczby 'mobilnych' klientów znajdują się: PKO Bank Polski, mBank oraz ING. Aplikacje pierwszych dwóch z wymienionych banków są również najlepiej oceniane przez klientów - zarówno w sklepie Google Play, jak i Apple App Store" - czytamy w komunikacie.

Raport Cashless.pl stworzony przy wsparciu Neontri pokazuje, że dynamiczny wzrost funkcjonalności i popularności aplikacji mobilnych skutkuje rezygnacją klientów z innych kanałów kontaktu z bankami. Liczba tzw. użytkowników "mobile only", zarządzających swoimi finansami wyłącznie przy pomocy aplikacji mobilnych, bez wizyt w oddziałach czy choćby bankowości internetowej, wynosi 4,9 mln. To około 40% wszystkich klientów indywidualnych korzystających z bankowości mobilnej w Polsce. Uwagę zwraca również dynamika przyrostu segmentu klientów "mobile-only". Między III kwartałem 2018 roku a II kwartałem 2019 roku ich liczba wzrosła o ponad 50%.

Z danych udostępnionych Cashless.pl przez 8 spośród 12 banków oferujących BLIK-a wynika, że na koniec czerwca 2019 roku liczba aktywnych użytkowników tego systemu płatności przekroczyła 3,5 mln. Oznacza to wzrost w stosunku do I kwartału bieżącego roku o 240 tys. osób, wskazano również.

Według zawartych w raporcie danych, bardzo dynamicznie na polskim rynku zwiększa się popularność zbliżeniowych płatności mobilnych dokonywanych przy pomocy takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay czy Fitbit Pay. W II kwartale tego roku Polacy zapłacili zbliżeniowo telefonem ponad 38,5 miliona razy. To wzrost o ponad 50% w stosunku do I kwartału tego roku, podkreślono.

Cytowani w raporcie "Bankowość Mobilna i Płatności Mobilne w Polsce 2019" eksperci nie mają wątpliwości, że w obszarze mobilnych usług finansowych Polska jest w światowej czołówce. Dotyczy to zarówno poziomu zaawansowania technologicznego udostępnianych rozwiązań, ich popularności wśród klientów, jak i rozwoju infrastruktury. Przywoływane w raporcie dane pokazują m.in. wysoką aktywność polskich klientów "mobilnych" w porównaniu z ich amerykańskimi odpowiednikami. Udział klientów logujących się do swojej bankowej aplikacji mobilnej co najmniej kilka razy w tygodniu wynosi w Polsce 67%, podczas gdy w USA 47%, podano także.

"Choć Stany Zjednoczone są niewątpliwie światowym liderem innowacyjności, to jest jeden obszar, w którym pod względem zaawansowania technologicznego Polska góruje nad Ameryka. Chodzi o nowoczesne rozwiązania finansowe, a w szczególności bankowość mobilna. Aplikacje rozwijane w Polsce w większości wypadków wyprzedzają pod względem funkcjonalności i warstwy technologicznej przynajmniej o kilka lat te oferowane przez amerykańskie banki" - podsumował CEO i współzałożyciel Neontri Maciej Stępień, cytowany w materiale.

Przewaga Polski nad Ameryką jest bardzo wyraźna, również jeśli weźmie się pod uwagę aktywnych użytkowników Google Pay i Apple Pay. W Polsce udział korzystających z tej formy płatności przynajmniej kilka razy w tygodniu wynosi prawie 70%, a w USA 22%. Czynnikiem sprzyjającym tak dużej przewadze naszego rynku nad amerykańskim jest stopień nasycenia sieci akceptacji terminalami zbliżeniowymi. W Polsce już wszystkie POS-y są gotowe na przyjmowanie bezstykowych płatności mobilnych. W USA udział terminali zbliżeniowych w rynku wynosi natomiast 70%.

Raport "Bankowość Mobilna i Płatności Mobilne w Polsce 2019" został przygotowany przez Cashless.pl przy merytorycznym wsparciu firmy Neontri. Raport stanowi kompendium wiedzy o obecnym stanie zaawansowania polskiego rynku mobilnych usług finansowych. Oprócz aktualnych danych i wskaźników dotyczących obszaru bankowości mobilnej i płatności mobilnych zarysowuje również trendy na przyszłość w tym zakresie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)