EM Lab za 0,5 mln zł przejął większościowe udziały w agencji reklamowej Scholz&Friends Warszawa od Scholz & Friends Group . Dzięki tej transakcji przychody EM Lab mają wzrosnąć w 2010 roku o co najmniej 10 mln zł, a zysk brutto o 0,5 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Na akwizycję EM Lab przeznaczył około 27 proc. środków pozyskanych z emisji, dlatego spółka jeszcze w tym roku planuje poszukać innych podmiotów marketingowych do przejęcia.
_ Dzięki transakcji EM Lab z dnia na dzień podwoi przychody i stanie się kluczowym graczem na rynku sieciowych grup reklamowych. Wykorzystaliśmy recesję do konsolidacji rynku i dywersyfikacji źródeł przychodów. To świetna wiadomośćËdla akcjonariuszy, która mam nadzieję szybko przełoży sięËna wycenęËrynkową spółki _ - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Olechowski, przewodniczący rady nadzorczej spółki i jeden z jej kluczowych akcjonariuszy.
_ Scholz&Friends Group posiada w Europie kilkanaście spółek, którym moglibyśmy zapewnić silną obecnośćËw Polsce. Pracujemy teraz nad określeniem dokładnych profili spółek, które chcielibyśmy pod tym kątem przejąć. Zależy nam na firmach, które po przejęciu mogą przynieść co najmniej 1 mln złotych zysku brutto _ - dodał Olechowski.
Scholz&Friends Warszawa ma w 2011 roku osiągnąć 1 mln zł zysku brutto.
EM Lab zajmuje się kompleksowąËprodukcją eventów oraz niestandardową reklamą zewnętrzną (tzw. ambient mediów). Do jego kluczowych klientów należą między innymi: Netia, Play, PZU, Focus Malls i Pfizer. Spółka jest notowana od lipca 2008 na rynku NewConnect i pozyskała od inwestorów w ramach IPO 4,1 miliona złotych na rozwój i przejęcia.