Grupa reklamy zewnętrznej MediaWorks planuje wejść w maju 2008 roku na rynek NewConnect pozyskując z prywatnej emisji ok. 170 tys. akcji minimum 10 mln zł.
Pieniądze z emisji spółka chce przeznaczyć na dalszy rozwój i przejęcia. W 2008 roku MediaWorks chce zainwestować w firmę zajmującą się planowaniem, negocjowaniem i zakupem reklamy internetowej i której zysk netto wyniósł w 2007 roku 100-200 tys. zł, a przychody 1 mln zł.
- _ Z emisji chcemy pozyskać minimum 10 mln zł, które przeznaczymy na nowe nośniki, nowe lokalizacje, ale też mamy spółkę technologiczno-internetową, którą rozpatrujemy jako potencjalny podmiot do przejęcia _ - powiedział prezes spółki Marcin Krysiak.
- _ Myślimy o reklamie internetowej, która obok outdooru jest najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamowego(...) Większa część środków zostanie przeznaczona na rozwój nośników _ - dodał.
MediaWorks działa na niszowym rynku, tam gdzie nie ma konkurencji i deklaruje, że nie chce konkurować ze znacznie większymi od siebie graczami, takimi jak np. AMS.
MediaWorks stawia bilboardy w prestiżowych lokalizacjach związanych z rozrywką i wypoczynkiem - obecnie ma ok. 20 nośników na 11 polach golfowych w Polsce i rozpoczęła proces pozyskiwania nośników przy obiektach zamkowych, gdzie są muzea i duży ruch zwiedzających.
- _ Do końca tego roku chcemy mieć ok. 100 nośników na zamkach (...) obecnie jesteśmy na ok. 90 proc. pól golfowych w Polsce i mamy tam wyłączność _ - powiedział Krysiak.
MediaWorks planuje też rozwój działalności za granicą, początkowo pod koniec 2008 roku na Ukrainie, a następnie w 2009 roku w Czechach. Spółka negocjuje obecnie kontrakt na pozyskanie na wyłączność powierzchni reklamowej na parkingach sieci marketów na Ukrainie.
- _ Prowadzimy rozmowy z sieciami supermarketów ukraińskich (...) już pod koniec 2008 roku mogą pojawić się dwie lokalizacje na rynku ukraińskim, ale nie mogę jeszcze powiedzieć ile nośników _ - powiedział Krysiak.
- _ Na razie tylko Ukraina, aczkolwiek Czechy też są bardzo atrakcyjnym rynkiem, jeśli chodzi o pola golfowe i rozważamy sprzedaż w 2009 roku nośników na polach golfowych w Czechach _ - dodał.
Prezes podkreślił, że jeśli działalność na Ukrainie będzie bardziej opłacalna niż w Polsce to MediaWorks zacznie rozważać akwizycje na tamtejszym rynku, co związane byłoby z kolejną emisją akcji być może połączoną z wejście na Giełdę Papierów Wartościowych.
Do grupy MediaWorks należą obecnie dwie spółki: Watch Out Door, spółka zarządzająca siecią bilboardów na polach golfowych oraz Flaming Advertising Polska, która jest brokerem reklamy zewnętrznej.
Na koniec 2007 roku łączne przychody grupy MediaWorks wyniosły 6,6 mln zł, a zysk brutto 2,1 mln zł. W 2008 roku przychody z uwzględnieniem akwizycji mają wynieść 25 mln zł, a zysk brutto 5,0 mln zł.
Obecnie MediaWorks należy do Marcina Krysiaka i Juliusza Krysiaka oraz dwóch spółek z nimi związanych. Po prywatnej emisji nowi akcjonariusz będą mieli ok. 20 proc. akcji.