Z kolei w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 przychody wzrosły o 22 proc. Po tym, jak AmRest opublikował bardzo dobre wyniki, cena akcji spółki poszła mocno w górę. W środę kurs wzrósł o prawie 9 proc. do 29,18 zł.
"W drugim kwartale 2021, po roku negatywnych skutków pandemii COVID-19, nastąpiło wyraźne ożywienie trendów sprzedażowych, zarówno dla wszystkich marek restauracyjnych AmRest, jak i dla całej branży" - czytamy w raporcie kwartalnym.
"Poprawa wyników była napędzana przez inwestycje i realizację strategii w obszarze Digital, czyli działania, które pozwoliły na znaczny wzrost sprzedaży wygenerowanej w ramach kanałów na wynos i z dostawą" - czytamy dalej.
W drugim kwartale sprzedaż na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła 206,5 mln euro, co oznacza wzrost o 54 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok temu.
Z kolei w Europie Zachodniej sprzedaż wyniosła 175,7 mln euro (wzrost o 90 proc.), na rynku rosyjskim - 46,5 mln euro (wzrost o 108 proc.), a na rynku chińskim - 26,6 mln euro (wzrost o 38 proc.).