Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange Polska podtrzymuje prognozę ponad 2,8 mld wskaźnika EBITDAaL w 2019 r.

0
Podziel się:

Po wynikach I półrocza br. Orange Polska podtrzymuje prognozę, według której wartość wskaźnika EBITDAaL (EBITDA z uwzględnieniem kosztów leasingu) będzie w całym 2019 roku wyższa niż 2,8 mld zł, podał operator. Orange Polska podtrzymał także oczekiwania dotyczące wzrostu przychodów w tym roku.

Orange Polska podtrzymuje prognozę ponad 2,8 mld wskaźnika EBITDAaL w 2019 r.

"Zgodnie z raportem bieżącym 3/2019 opublikowanym w dniu 20 lutego 2019 roku, Grupa prognozuje, że wartość wskaźnika EBITDAaL (EBITDA z uwzględnieniem kosztów leasingu) będzie w 2019 roku wyższa niż 2,8 mld zł (wartość oszacowana przez grupę dla 2018 roku). Zarząd Orange Polska potwierdza powyższą prognozę na podstawie analizy wyników finansowych osiągniętych za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2019 roku" - czytamy w raporcie.

W I poł. 2019 r. zysk EBITDAaL wyniósł 1 353 mln zł i był wyższy o 3 mln zł r/r.

"Poziom tego zysku pomimo wzrostu przychodów prawie nie zmienił się w ujęciu rok do roku, co wynikało z niższej rentowności mixu przychodów, to jest: spadających wysokomarżowych przychodów z telefonii stacjonarnej i wzrostu przychodów ze sprzedaży sprzętu, usług IT i integracyjnych oraz odsprzedaży energii elektrycznej, które są niżej marżowe" - czytamy dalej w raporcie.

"Podtrzymujemy nasze całoroczne plany (guidance) dotyczące wzrostu przychodów oraz EBITDAaL" - napisał operator w prezentacji wynikowej.

Przychody (zgodnie ze standardem MSSF 16) w I połowie 2019 r. wyniosły 5 537 mln zł i były wyższe o 125 mln zł (+2,3%) w porównaniu do I połowy 2018 r.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)