Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
giełda
19.06.2020 10:04

PARP przyznała ok. 180 mln zł wsparcia w konkursie na produkty sieciowe MSP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przyznała ponad 180 mln zł dofinansowania ze środków unijnych firmom, których projekty spełniły kryteria konkursu "Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP", podała Agencja.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Unsplash.com)

PARP zakończyła nabór i ogłosiła wyniki w ostatniej IV rundzie konkursu skierowanego do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców lub ich konsorcjów ze wschodniej Polski. Jego celem jest sfinansowanie inwestycji w rozwój innowacyjnych i konkurencyjnych produktów sieciowych w obszarach wpisujących się w zakres tzw. regionalnych inteligentnych specjalizacji (RIS). Firmy, które zdobyły odpowiednią liczbę punktów i otrzymają unijne wsparcie w poddziałaniu 1.3.2. Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, działają w takich sektorach jak turystyka, handel i usługi, reklama i zdrowie. W sumie całkowity koszt wybranych projektów to prawie 300 mln zł, z czego dofinansowanie wynosi ponad 180 mln zł, podano.

"Produkt sieciowy to gotowa do sprzedaży pakietowa oferta, produkt lub usługa, zaprezentowana pod jednym, spójnym szyldem. Pozornie rozproszone przedsiębiorstwa łączą siły i tworzą jedną markę. To szczególnie atrakcyjna droga biznesowego rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw, które podejmując współpracę, mogą zrealizować naprawdę duże przedsięwzięcia" - powiedział dyrektor departamentu projektów infrastrukturalnych w PARP Maciej Berliński, cytowany w komunikacie.

Każdy z wybranych projektów przewiduje tworzenie i rozwijanie innowacyjnego produktu sieciowego w obszarach wpisujących się w zakres Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw z makroregionu Polska Wschodnia (lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego lub warmińsko-mazurskiego) o ponadregionalnym oddziaływaniu. Otrzymane dofinansowanie firmy będą mogły przeznaczyć na inwestycje w spójną infrastrukturę produktów sieciowych lub opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji danego produktu. Wysokość wsparcia jest uzależniona od rodzaju wnioskowanej pomocy, minimalny wkład własny wynosił 20% wartości projektu, przypomniano.

Tagi: giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
19-06-2020

baba JagaCiekawe który pisowski koleś zgarnie tą sumę ,oczywiście "legalnie "

Rozwiń komentarze (1)