Notowania

Przejdź na
technologie
27.08.2019 10:45

Play miał 253,8 mln zł zysku netto, 644,3 mln zł skor. EBITDA w II kw. 2019 r.

Play Communications odnotował 253,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2019 r. wobec 199,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Podziel się
Dodaj komentarz
Play miał 253,8 mln zł zysku netto, 644,3 mln zł skor. EBITDA w II kw. 2019 r.

"Zysk netto w drugim kwartale wzrósł do 254 mln zł (+27,1% r/r) i do 467 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach roku (+32,6% r/r), odzwierciedlając poprawę EBITDA, a także niższe koszty finansowe netto, częściowo skompensowane wyższymi kosztami amortyzacji"- zaznaczono w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 418,6 mln zł wobec 365,7 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA osiągnęła najwyższy w historii kwartalny poziom 644,3 mln zł (+17,1% r/r), co odzwierciedla poprawę marży na usługach i sprzedaży towarów, podano w komunikacie.

Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 1 759 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1 688,1 mln zł rok wcześniej. W II kw. przychody operacyjne wzrosły o 4,2% r/r do 1,76 mld zł w wyniku poprawy zarówno przychodów z użytkowania, jak i sprzedaży towarów.

W I poł. 2019 r. spółka miała 467,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 352,6 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach operacyjnych w wysokości 3 444,9 mln zł w porównaniu z 3 325,4 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA w pierwszym półroczu wyniosła 1 220,7 mln zł (+14,2% r/r).

Aktywna baza abonentów wzrosła o ok. 250 tys. r./r. (+2%) przy poprawie wskaźnika rezygnacji (0,7%), wysokim udziale klientów kontraktowych (66%) i klientów ofert pakietowych (42%), a także utrzymaniu wiodącej pozycji rynkowej (15 mln raportowanych klientów), podano także.

"Udział klientów kontraktowych wzrósł do 66,3% (+1,7 pkt proc. r/r) na koniec czerwca 2019 r., podczas gdy wskaźnik rezygnacji poprawił się osiągając w pierwszej połowie roku poziom 0,7%; Zagregowane ARPU wzrosło do poziomu 32,9 zł (+1,4% r/r) w drugim kwartale oraz do 32,3 zł (+0,7% r/r) w pierwszej połowie 2019 r., przy utrzymaniu wskaźnika kart SIM w ofertach pakietowych na poziomie 42%; o 17,6 tys. klientów usługi Play Now Box TV uruchomionej komercyjnie w kwietniu 2019 r." - wymieniono również.

W drugim kwartale 2019 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 197 mln zł (+55,9% r/r) wobec 435 mln zł w całym pierwszym półroczu (+41,3% r/r), głównie w efekcie rozbudowy stacji bazowych i sieci szkieletowej Play, a także kapitalizacją urządzeń abonenckich do mobilnych usług szerokopasmowych oraz usługi Play Now TV Box. Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego po uwzględnieniu płatności leasingowych (FCFE1) w II kw. na poziomie 170 mln zł (-44,4% r/r), zgodne z oczekiwaniami odzwierciedlając przede wszystkim wyższe gotówkowe nakłady inwestycyjne, ujemną zmianę w kapitale obrotowym oraz znacznie wyższe zapłacone podatki w tym okresie, z nadwyżką kompensując poprawę skorygowanej EBITDA. W pierwszym półroczu wartość FCFE wyniosła 350 mln zł (-17,0% r./r.) w wyniku tych samych czynników.

Na koniec czerwca dług netto do skorygowanej EBITDA osiągnął 2,93x, wobec 3,11x na koniec 2018 roku, dzięki solidnemu generowaniu gotówki, ciągłej spłacie pożyczki uprzywilejowanej i wzrostowi skorygowanej EBITDA, pomimo wypłaconej w drugim kwartale dywidendy w kwocie 368 mln zł.

"Wyniki mówią same za siebie, szczególnie najwyższa w historii Play Commuunications S.A. kwartalna skorygowana EBITDA w II kw. Dzięki tak dobrym wynikom dalej zmniejszyliśmy dźwignię finansową Play pomimo wypłaty znaczącej dywidendy. Rentowność przewyższająca nasze pierwotne oczekiwania pozwala nam na podniesienie oczekiwań, przy czym wyższy poziom generowanej gotówki będzie częściowo wykorzystany do przyspieszenia rozwoju i modernizacji naszej sieci, ale także przyczyni się do wzrostu przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego" - skomentował dyrektor finansowy Holger Püchert, cytowany w komunikacie.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

Tagi: technologie, media, telekomunikacja, giełda, wiadomości, giełda na żywo, play
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz