PMPG Polskie Media kończy rok stratą. Właściciel tygodnika "Wprost" liczy na poprawę wyników
Mediowa grupa, do której należy m.in. wydawca "Wprost" i "Tygodnika Do Rzeczy", nie zaliczy ubiegłego roku do udanych. Biznes przyniósł straty. Choć zarząd liczy na poprawę wyników, przyznaje, że koronawirus odbije się negatywnie na przychodach.
PMPG Polskie Media (dawniej Platforma Mediowa Point Group) podsumowała wyniki 2019 roku. Okazuje się, że wyraźnie pogorszyły się w porównaniu z 2018 rokiem, gdy grupa mediowa wypracowała 2,65 mln zł zysku netto. Straty były kilkukrotnie wyższe - przekroczyły 11 mln zł.
"Na niższy wynik niż osiągnięty w roku 2018 wpłynęły przede wszystkim większe koszty związane z transformacją cyfrową oraz niższe przychody z tytułu sprzedaży egzemplarzowej czasopism' - przyznaje zarząd w raporcie finansowym.
"Liczymy, że poczynione nakłady oraz dokonane już w roku 2020 zmiany w modelu wydawniczym tygodnika 'Wprost' przyczynią się do wzrostu rentowności i poprawy wyników w kolejnych latach" - czytamy w liście do akcjonariuszy.
Tarcza antykryzysowa 3.0. "Przedsiębiorców pokonuje biurokracja"
Żeby poprawić wyniki, spółka będzie musiała m.in. stawić czoła koronawirusowi. Zarząd nie kryje, że "wpływ epidemii na działalność grupy będzie widoczny w szczególności w spadku przychodów".
Wskazuje, że w związku z decyzją o zaprzestaniu wydawania tygodnika "Wprost" w wersji drukowanej spadek przychodów nastąpi zarówno w przypadku reklamy, jak i sprzedaży egzemplarzowej.
Jednocześnie zapewnia, że podjęte zostały także działania mające na celu istotne ograniczenie kosztów działalności.
W 2019 roku na poziomie całej grupy mediowej przychody ze sprzedaży wyniosły 49,63 mln zł. Były więc o niecały 1 mln zł niższe niż rok wcześniej, gdy były na poziomie 50,37 mln zł.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie