Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

PMPG Polskie Media kończy rok stratą. Właściciel tygodnika "Wprost" liczy na poprawę wyników

0
Podziel się:

Mediowa grupa, do której należy m.in. wydawca "Wprost" i "Tygodnika Do Rzeczy", nie zaliczy ubiegłego roku do udanych. Biznes przyniósł straty. Choć zarząd liczy na poprawę wyników, przyznaje, że koronawirus odbije się negatywnie na przychodach.

W skład zarządu PMPG Polskie Media wchodzą Ewa Rykaczewska, Piotr Piaszczyk i Robert Pstrokoński.
W skład zarządu PMPG Polskie Media wchodzą Ewa Rykaczewska, Piotr Piaszczyk i Robert Pstrokoński. (PMPG Media)

PMPG Polskie Media (dawniej Platforma Mediowa Point Group) podsumowała wyniki 2019 roku. Okazuje się, że wyraźnie pogorszyły się w porównaniu z 2018 rokiem, gdy grupa mediowa wypracowała 2,65 mln zł zysku netto. Straty były kilkukrotnie wyższe - przekroczyły 11 mln zł.

"Na niższy wynik niż osiągnięty w roku 2018 wpłynęły przede wszystkim większe koszty związane z transformacją cyfrową oraz niższe przychody z tytułu sprzedaży egzemplarzowej czasopism' - przyznaje zarząd w raporcie finansowym.

"Liczymy, że poczynione nakłady oraz dokonane już w roku 2020 zmiany w modelu wydawniczym tygodnika 'Wprost' przyczynią się do wzrostu rentowności i poprawy wyników w kolejnych latach" - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Zobacz także: Tarcza antykryzysowa 3.0. "Przedsiębiorców pokonuje biurokracja"

Żeby poprawić wyniki, spółka będzie musiała m.in. stawić czoła koronawirusowi. Zarząd nie kryje, że "wpływ epidemii na działalność grupy będzie widoczny w szczególności w spadku przychodów".

Wskazuje, że w związku z decyzją o zaprzestaniu wydawania tygodnika "Wprost" w wersji drukowanej spadek przychodów nastąpi zarówno w przypadku reklamy, jak i sprzedaży egzemplarzowej.

Jednocześnie zapewnia, że podjęte zostały także działania mające na celu istotne ograniczenie kosztów działalności.

W 2019 roku na poziomie całej grupy mediowej przychody ze sprzedaży wyniosły 49,63 mln zł. Były więc o niecały 1 mln zł niższe niż rok wcześniej, gdy były na poziomie 50,37 mln zł.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

media
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)