Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
budownictwo
23.06.2020 14:49

PRCH: Odwiedzalność obiektów handlowych 15-21 VI wyniosła 62-73% ubiegłorocznej

W siódmym tygodniu po szerszym otwarciu obiektów handlowych, między 15 a 21 czerwca, odwiedzalność w dni handlowe wyniosła od 62% do 73% ubiegłorocznego poziomu w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Podziel się
Dodaj komentarz
(pixabay.com)

"W cotygodniowym raporcie przeanalizowano dwa warianty. Porównaniu zostały poddane tygodnie analogiczne do siebie, tj. okres od 15 do 21 czerwca 2020 w stosunku do okresu od 17 do 23 czerwca 2019 oraz tygodnie, w których przypadało święto Bożego Ciała i związany z nim dzień wolny. W 2020 roku był to tydzień między 8 a 14 czerwca, a w roku 2019 czas między 17 a 23 czerwca. W porównaniu tygodni z przypadającym Bożym Ciałem, tegoroczny footfall przyjmuje średnią wartość między 71% a 79% wartości ubiegłorocznej, a najwyższy wynik przypada na piątek po wolnym dniu" - czytamy w komunikacie.

Według Research & Education Manager Anny Zachary-Widły niwelują się różnice między dużymi i bardzo dużymi obiektami, a obiektami małymi i średnimi. Jedne z najwyższych wskaźników odwiedzalności notuje Region Północny, najniższe zaś regiony Centralny i Wschodni. Jest to szczególnie widoczne w tygodniach Bożego Ciała.

Dane zaprezentowane przez PRCH pokrywają się z danymi firmy Top Key, która dostarcza system zliczania klientów blisko 180 centrom handlowym w Polsce i analizuje ruch klientów w obiektach, dodano.

"W czerwcu odnotowujemy dalszy trend wzrostowy dotyczący liczby osób odwiedzających galerie i centra handlowe. Porównując tygodnie 24. i 25. w 2019 roku do tygodni 24. i 25. w roku 2020, odnotowujemy różnice w odwiedzalności na poziomie -27%. Jest to spory wzrost odwiedzalności mając na uwadze 43-procentowe spadki w porównaniu maj 2020 do maja 2019. Dane zbierane przez urządzenia monitorujące samochody wskazują w analogicznym okresie spadki na poziomie -9,5%" - dodał dyrektor operacyjny w Top Key Marcin Guziński.

"Powyższe dane wskazują, że zmieniają się nawyki zakupowe klientów, gdyż centra odwiedzane są przez pojedyncze osoby, a nie całe rodziny, co powinno mieć przełożenie na relatywnie mniejsze spadki dotyczące obrotów, niż mogłoby to wynikać z liczby klientów" - wskazał Guziński.

Wyniki badań odwiedzalności opublikowała również spółka Ingka Centres. Jak podano, w pierwszym tygodniu czerwca średni wskaźnik odwiedzin w galeriach Ingka Centres wyniósł 83% i utrzymał się na tym samym poziomie w kolejnym tygodniu miesiąca. Z przeprowadzonych badań wynika również coraz większe wypłaszczenie odwiedzalności, czyli zmniejszająca się różnica w poziomie odwiedzin klientów w galerii między tygodniem a weekendem, podało PRCH powołując się na dane spółki.

Dane PRCH pochodzą z 91 obiektów handlowych o łącznej powierzchni 3,1 mln m2 GLA, co stanowi 26% całego rynku centrów handlowych w Polsce.

Tagi: budownictwo, nieruchomości, handel detaliczny, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz