Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przychody Browaru Pilsweizer wzrosły o 12% r/r do 8,4 mln zł w 2019 r.

2
Podziel się:

Browar Pilsweizer, sprzedający swoje piwo pod marką Pilsvar, zanotował sprzedaż na poziomie ok. 16,5 tys. hektolitrów co oznacza wzrost o 10% r/r w 2019 r. i przychody netto w wysokości 8,4 mln zł wobec 7,5 mln zł w 2018 r., poinformowała spółka.

Przychody Browaru Pilsweizer wzrosły o 12% r/r do 8,4 mln zł w 2019 r.

"W 2020 roku szereg inwestycji rozpoczętych w ubiegłych latach zacznie już przynosić realne efekty biznesowe, m.in. skokowy wzrost mocy produkcyjnych browaru już w drugiej połowie bieżącego roku. Do końca czerwca uruchomimy nową rozlewnię. Nowa linia umożliwi nam rozlewanie do butelek dziennie więcej piwa niż do tej pory rozlewaliśmy przez tydzień Browar będzie też miał nowy pasteryzator przepływowy do kegów, wraz z myjką i napełniarką. To z kolei ma wprost związek z naszymi planami jeszcze silniejszej ekspansji w segmencie HoReCA" - powiedział dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer Andrej Chovanec, cytowany w komunikacie.

"Stale poszukujemy partnerów, którzy chcą się wyróżnić na tle konkurencji prawdziwym piwem z regionalnego browaru i ta strategia przynosi efekty. W 2019 r. sprzedaliśmy w kanale HoReCa już 2700 hektolitrów naszego piwa, a nasz plan na 2020 rok zakłada tutaj osiągnięcie poziomu 4000 hektolitrów" - dodał.

Wśród planowanych nowości produktowych browaru na 2020 r. są m.in. piwa bezalkoholowe - jasne i smakowe.

"Mamy sporo pomysłów i planów na nowe piwa, będziemy je sukcesywnie wprowadzać w życie na przestrzeni roku. Na pewno chcemy uwarzyć i wprowadzić na rynek kilka piw bezalkoholowych, jasnych i smakowych. Takie piwo jest moim marzeniem od wielu lat, ale piwa bezalkoholowe były w Polsce ciągle bardzo mało popularne. Na szczęście to się zmieniło i dlatego możemy wreszcie ten pomysł zrealizować" - wskazał Chovanec.

Według Browaru Pilsweizer, dobry ubiegły rok to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży w całej Polsce oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości (w tym m.in. piw takich jak: Świąteczne, American Pale Lager, Marcowe) oraz regularnego wprowadzania na rynek piw regionalnych (ostatnio Podhalańskie, a wcześniej: Legnickie, Krynickie, Zakopiańczyk Piwniczańskie, Sądeckie, Gorlickie oraz Dla Krakowian) czy coraz mocniejszego zaangażowania w sport (w 2016 r. browar wypuścił piwo Czarno-Białe będące efektem współpracy z klubem Sandecja Nowy Sącz a kilka miesięcy temu podpisał długoterminową umowę sponsorską z klubem Cracovia oraz wprowadził na rynek piwo pod nazwą tego klubu), jak również wdrażania strategii zwiększonej obecności w kanale HoReCa (nowe bary, hotele i restauracje współpracujące z browarem).

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych - w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Marcin
rok temu
Niestety właściciel mając takie zyski daje mało zarobić pracownikom. Wstyd naprawdę
Mynick
4 lata temu
Bo to dobre piwa są... :-)