Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Santander Bank Polska wkrótce będzie świadczyć usługi jako TPP

5
Podziel się:

Warszawa, 14.08.2019 (ISBnews) - Sąd wpisał zmiany w statucie Santander Bank Polska, które, zgodnie z zapisami Dyrektywy PSD2, pozwolą świadczyć bankowi usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych, czyli w praktyce zostać TPP (Third Party Provider), podał bank. 

Santander Bank Polska wkrótce będzie świadczyć usługi jako TPP

Santander Bank Polska chce wykorzystać szanse, jakie stwarza wchodząca wkrótce w życie unijna dyrektywa PSD2 i świadczyć usługi jako TPP. Oznacza to, że bank będzie świadczył usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych. Wkrótce Santander Bank Polska rozpocznie pierwsze próby produkcyjnego dostępu do środowisk API innych banków, podano.

"Wpisanie zmian statutu Santander Bank Polska w KRS to kolejny kamień milowy w drodze do oferowania przez bank usług jako TPP. Już wkrótce nasi klienci będą mogli w bankowości internetowej i mobilnej zagregować swoje rachunki płatnicze, prowadzone w innych bankach. Ułatwi to z pewnością zarządzanie własnym budżetem" - powiedział Szymon Staśczak, odpowiedzialny za wdrożenie biznesowe PSD2 w Santander Bank Polska.

Jednocześnie, wypełniając wymogi dyrektywy, od 14 września br. zmieni się sposób logowania do usług zdalnych dla klientów banku. Wymagane będzie silne uwierzytelnianie klienta w bankowości internetowej, tj. klienci, którzy dotychczas logowali się podając login i hasło, będą każdorazowo proszeni o dodatkową autoryzację : smsKod-em, tokenem lub mobilnym podpisem.

Santander Bank Polska wprowadza także nowe rozwiązanie - logowanie się urządzeniem zaufanym (tzw. "zaufanym komputerem"). Klient będzie miał możliwość dodania swojego komputera, tabletu lub smartfonu jako urządzenia zaufanego. Dzięki logowaniu za pomocą zaufanego urządzenia, nie będzie konieczności dodatkowej autoryzacji (smsKod-em, tokenem lub mobilnym podpisem) - klient będzie się logował jak dotychczas: jedynie z użyciem loginu oraz hasła.

"Środowisko produkcyjne API pozwoli na pobieranie w bezpieczny dla klientów sposób informacji o rachunkach płatniczych i rachunkach kart kredytowych, w tym historii transakcji, inicjacji transakcji płatniczej oraz informacji na temat wysokości dostępnych środków. Dostęp do danych rachunków płatniczych będzie wymagał udzielenia zgody przez klienta, którą będzie można cofnąć w dowolnym momencie. Dostęp do API jest bezpłatny i nie wymaga interakcji z przedstawicielami banku, cały proces przebiega on-line" - podsumowano.

Santander Bank Polska (d. Bank Zachodni WBK) należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Głównym akcjonariuszem BZ WBK jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(5)
czyt
5 lata temu
panie stasczak pan się chyba zagregował. czy to je3zyk dla klienta czy operatywka w banku.
Jola
5 lata temu
Może mi ktoś przetłumaczyć na język polski to zdanie: "Oznacza to, że bank będzie świadczył usługi dostępu do informacji o rachunku płatniczym oraz inicjowania transakcji płatniczych".
j.p.
5 lata temu
Znowu udziwnianie? A jak będę poza unią to kodu nie dostanę, bo nie mam roamingu (jego koszt to setki złotych miesięcznie). I nie będę mógł wykonać transakcji lub kupić czegokolwiek! Co wtedy? kto za to odpowie, że w terminie nie zapłaciłem za coś? Poza tym, czy ja muszę mieć smartfona? O ile wiem nie ma takiego obowiązku!
Kirk
5 lata temu
Za czasow bzwbk awarii praktycznie nie bylo, teraz co chwile. Chwali sie tym ze bedzie przekazywal komus dane o moim koncie, wiec w poniedzialek ide i wyciagam wiekszosc oszczednosci. Zostawiam ochlapy na biezace wydatki, bo nie chce pewnego dnia dowiedziec sie ze jakas firma krzak oproznila mi konto
Jan
5 lata temu
Co wy piszecie, najgorszy bank pod względem obsługi internetowej. Ciągle awarie itd