Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Santander BP: Rynek opakowań kontynuował ubiegłoroczne wzrosty w I kw. 2020 r.

0
Podziel się:

Rynek opakowań w Polsce wzrósł o 3-6,5% w 2019 roku, w tym rynek opakowań z tworzyw sztucznych zwiększył się o 2-4,5%, wynika z szacunków Santander Bank Polska. Pierwszy kwartał 2020 roku również był dla branży dość optymistyczny.

Santander BP: Rynek opakowań kontynuował ubiegłoroczne wzrosty w I kw. 2020 r.

"W I kwartale 2020 roku mieliśmy do czynienia z nawet 10% wzrostu zapotrzebowania na opakowania z papieru. W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych również odnotowaliśmy wzrost, ale znacznie niższy, jednocyfrowy" - powiedział Maciej Nałęcz z Santander Bank Polska w trakcie webinaru "Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w erze COVID-19".

Według niego, rośnie wykorzystanie opakowań w przeliczeniu na produkt, co sprawia, że zużycie opakowań może rosnąć nawet w wypadku spadku konsumpcji ogółem.

"Wzrostowi rynku opakowań sprzyja budowanie zapasów przez konsumentów, wzrost popytu na żywność, a także skokowy wzrost e-commerce, natomiast negatywny wpływ ma odwrót od trendu convenience, będący efektem koronawirusa" - dodał.

"Wraz z wybuchem pandemii zapotrzebowanie na opakowania do wód i napojów było stosunkowo wysokie, ale wraz z utrudnionym dostępem do sklepów nastąpił spadek. Dziś widzimy spadek popytu na opakowania do napojów, szczególnie małej pojemności, a z drugiej strony wzrost sprzedaży opakowań do higieny czy środków do dezynfekcji" - powiedział country manager spółki ALPLA Opakowania z Tworzyw Sztucznych w trakcie webinaru.

W jego ocenie, po zakończeniu pandemii zapotrzebowanie na tę ostatnią kategorię produktów zapewne spadnie, ale powinno się utrzymać na poziomie wyższym niż przed koronawirusem, bo wiele zachowań społecznych związanych z zachowaniem higieny zostanie z nami na stałe.

"W początkowym okresie pandemii mieliśmy rodzaj boomu na opakowania, popyt był bardzo duży, ale z czasem zaczął maleć. Teraz mamy do czynienia ze zmianą popytu z mniejszych pojemności na większe, co wiąże się zapewne z rzadszymi wizytami w sklepach. Sytuacja wydaje się być obecnie względnie stabilna" - podsumował wiceprezes Korporacji KGL Lech Skibiński.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)