Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Selectivv: Art. spożywcze kupujemy blisko domu, tekstylia w pobliżu pracy

0
Podziel się:

Selectivv przeprowadził badania dotyczące aplikacji lojalnościowych, sprawdził także zwyczaje zakupowe konsumentów w zależności od odległości danego typu sklepów od miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Zakupy spożywcze w sklepach typu Lidl lub Biedronka częściej robimy bliżej domu, natomiast po zakupy związane z tekstyliami częściej udajemy się do sklepów zlokalizowanych bliżej naszej pracy, wynika z przeprowadzonej analizy.

Selectivv: Art. spożywcze kupujemy blisko domu, tekstylia w pobliżu pracy

"Badaniem zostali objęci klienci 3 rodzajów sklepów: dyskontów spożywczych, DIY i drogerii. W przypadku klientów sklepów dyskontowych z aplikacji lojalnościowych częściej korzystają mężczyźni, którzy stanowią 51,23% badanych w stosunku do 48,77% kobiet. Struktura wiekowa osób korzystających z aplikacji rozkłada się dość równomiernie w przypadku kategorii wiekowych: 25-35, 36-45, 46-55 - od 21,2% do 22,3%. Wyjątkiem są osoby starsze, powyżej 55. roku życia, którzy w badanej grupie stanowią 8,64%. Najliczniej z aplikacji lojalnościowych korzystają rodzice dzieci w wieku 5-10 lat - 10,42% analizowanych klientów. Kolejne miejsce zajęły osoby korzystające z aplikacji randkowych 4,52% oraz rodzice dzieci w wieku 1-4 i kobiety starające się o dziecko - po 3,42%. Największe różnice można jednak zauważyć w analizie średniej liczby wizyt w wybranych sklepach w miesiącu. Osoby, które nie korzystają na co dzień z aplikacji lojalnościowych, odwiedzają sklepy dyskontowe blisko 3 razy w miesiącu (średnio 2,98). W przypadku
osób używających tych aplikacji liczba odwiedzin jest dwukrotnie większa (średnio 6,2)" - czytamy w komunikacie.

Również w przypadku sklepów DIY (Castorama, Leroy Merlin) większą grupę osób korzystających z aplikacji lojalnościowych stanowią mężczyźni - 58,98% w stosunku do 41,02% kobiet. Najliczniejszą grupę kupujących z aplikacjami stanowią osoby w wieku 25-35 lat oraz starsze. Po raz kolejny dominującą grupą klientów korzystających z programów lojalnościowych są rodzicie dzieci w wieku 5-10 lat, którzy są jednocześnie najbardziej liczną grupą odwiedzającą tego typu sklepy. Jeśli chodzi o częstotliwość wizyt - osoby z aplikacjami lojalnościowymi odwiedzają sklepy typu DIY średnio 1,2 razy w miesiącu, a osoby bez 4 razy mniej (średnio 0,32), wskazano również.

Ostatnią analizowaną grupą sklepów były drogerie. W tym przypadku to zdecydowanie kobiety częściej korzystają z aplikacji lojalnościowych i stanowią 67,68% badanych klientów. W podziale na grupy wiekowe najbardziej liczną grupą były osoby w wieku 25-35 lat (28,52%), kolejną - klienci w wieku 36-45 (26,24%) oraz 46-55 (24,5%). Najmniejszą liczną grupą były osoby w wieku powyżej 55 lat (jedyne 5,5%). Dominującą grupą wśród klientów drogerii, którzy korzystają z aplikacji udostępnianych przez sklepy, po raz kolejny są rodzice. Osoby posiadające dzieci w wieku 5-10 lat stanowią 19,25% badanych, a rodzicie dzieci w wieku 1-4 - 10,24%. Liczną reprezentację mają również osoby spędzające wakacje za granicą - 7,92% oraz osoby korzystające z aplikacji randkowych - 7,24%. Ciekawie wygląda również średnia liczba wizyt w drogeriach. Osoby bez aplikacji lojalnościowych odwiedzają je blisko 2 razy w miesiącu (średnio 1,98), a użytkownicy aplikacji lojalnościowych prawie 2 razy częściej (3,92).

"W ramach badania Selectivv sprawdził również zwyczaje zakupowe konsumentów w zależności od odległości danego typu sklepów od miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zakupy spożywcze w sklepach typu Lidl lub Biedronka częściej robimy bliżej domu natomiast po zakupy związane z tekstyliami częściej udajemy się do sklepów zlokalizowanych bliżej naszej pracy" - czytamy dalej.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że osoby posiadające aplikacje wybranych sklepów częściej odwiedzają sklepy stacjonarne. Z aplikacji sklepów typu DIY częściej korzystają mężczyźni, a z aplikacji drogerii częściej kobiety. Udział rodziców dzieci w wieku 1-4 lata i 5-10 lat jest większy wśród osób posiadających aplikacje wszystkich analizowanych typów sklepów niż wśród osób, które takich aplikacji nie posiadają, podsumowano.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)