Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
ANA
|

Sprzedaż spadła o jedną czwartą. Operator KFC i Pizza Hut podał wyniki

65
Podziel się:

AmRest, zarządzający w Polsce i wielu europejskich krajach sieciami KFC i Pizza Hut, odnotował w czwartym kwartale ubiegłego roku 25-proc. spadek sprzedaży. W całym 2020 roku sprzedaż również była niższa o ponad 20 proc.

Sprzedaż spadła o jedną czwartą. Operator KFC i Pizza Hut podał wyniki
AmRest, zarządzający m. in. sieciami KFC i Pizza Hut, pokazał wyniki za 2020 rok.

Przychody AmRest w czwartym kwartale wyniosły 397,5 mln euro, co oznacza spadek o 25 proc. w skali roku, wynika ze wstępnych danych. Z kolei w całym 2020 roku sprzedaż wyniosła 1 mld 523 mln euro i była 22 proc. niższa niż rok wcześniej.

AmRest prowadzi sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Spółka jest też obecna w Hiszpanii, Niemczech, Francji, a także w Rosji oraz Chinach. Zarządza w tych krajach takimi markami, jak m. in. KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks.

Pojawienie się drugiej fali pandemii COVID-19, która dotknęła w czwartym kwartale większość rynków działalności AmRest, pociągnęło za sobą ponowne wprowadzenie restrykcji dotyczących funkcjonowania restauracji.

Zobacz także: mBank webinar odc. 6: Firma tylko w Internecie. Jak to zrobić?

"Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90 proc. naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny” - powiedział Mark Chandler, prezes AmRest.

Jak w czwartym kwartale zmieniła się sprzedaż na poszczególnych rynkach? W Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła prawie 172 mln euro, co stanowi spadek o 26 proc. w skali roku. Wynik za cały rok 2020 wyniósł 685 mln euro i był o 18 proc. niższy niż przed rokiem.

Natomiast w Europie Zachodniej przychody ze sprzedaży zmalały w czwartym kwartale o 25 proc., a w całym roku o 27 proc. i wyniosły 583 mln euro.

Mocniej, bo o 31 proc., spadły przychody w Rosji. Sprzedaż za cały rok sięgnęła 152 mln euro i była o 26 proc. niższa niż przed rokiem.

Jedynie na rynku chińskim przychody w czwartym kwartale były wyższe niż rok wcześniej - wzrosły o prawie 3 proc. do 22,6 mln euro. Jednak biorąc pod uwagę cały ubiegły rok, sprzedaż była niższa o prawie 15 proc. i wyniosła 76,4 mln euro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(65)
bob
rok temu
No ale czemu w Rosji spadek o 31 ? My nie mamy tu ograniczeń z pandemii knajpy i restauracje pracują caly czas normalnie (poza drobnymi ograniczeniami od 23-6)
RaFix
rok temu
Samo określenie tych przybytków mianem restauracji jest sporym nadużycie. To co jest w nich dostępne też nie ma zbyt wiele wspólnego z "porządnym" jedzeniem. Niestety cały czas mogą serwować marnej jakości "posiłki". Obawiam się, że do tego nie dojdzie, jednak zniknięcie tego chłamu z rynku wyszłoby nam wszystkim na zdrowie...
wwwojtal
rok temu
Nie napisali najważniejszej rzeczy. Czy firma nadal zarabia.... A myślę że zarabia....
I fajnie.Wyjd...
rok temu
Tomas
Antoni M
rok temu
CCC - cena czyni cuda
...
Następna strona