Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ten Square Games miało 36,47 mln zł zysku netto, 44,32 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

0
Podziel się:

Ten Square Games odnotowało 36,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2018 r. wobec 8,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Ten Square Games miało 36,47 mln zł zysku netto, 44,32 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

Zysk operacyjny wyniósł 44,32 mln zł wobec 10,86 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA w 2018 roku wyniósł 45 mln zł wobec 11 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,26 mln zł w 2018 r. wobec 27,03 mln zł rok wcześniej.

"Na wyniki spółki i znaczący wzrost poziomu sprzedaży, wpłynął przede wszystkim sukces gry Fishing Clash, która w 2018 roku wygenerowała ok. 88,8 mln zł przychodów. Fishing Clash jest grą mobilną typu F2P, najbardziej popularną grą wędkarską na świecie w 2018 roku, której premiera miała miejsce w IV kwartale 2017 roku. Kolejna gra wędkarska spółki Let's Fish (od 7 lat w portfelu Ten Square Games), wygenerowała przychody na poziomie ok. 16,5 mln zł (12,8 mln zł w 2017, +29% r/r/). Przychody z gry Wild Hunt (sportowy symulator polowań, debiut gry w połowie 2017) wzrosły pięciokrotnie rok do roku do poziomu 4,9 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Produkty Grupy Ten Square Games są sprzedawane globalnie poprzez sieć sklepów z aplikacjami mobilnymi Google Play, AppStore oraz z wykorzystaniem kanałów przeglądarkowych. Spółka podała, że w 2018 roku najwięcej płatności zostało wygenerowane przez sklep Google Play (łącznie 54%), na kolejnym miejscu jest App Store z 25%-owym udziałem, a 21% płatności generują pozostali pośrednicy. Geograficzny podział przychodów kształtuje się następująco: Europa 42,2%, Ameryka Północna 41%, Azja 10,9%, Ameryka Południowa 2,5%, Australia i Oceania 2,0%, Afryka 1,4%.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników 2018 roku i sukcesu Fishing Clash. Stworzyliśmy grę globalną, interesującą dla graczy na całym świecie. W trybie ciągłym wprowadzamy do gry kolejne ulepszenia m.in. nowe łowiska, nowe rodzaje ryb oraz aktywnie zarządzamy grą poprzez live-ops. Dużą wagę przykładamy do właściwej alokacji wydatków marketingowych. W 2018 roku koszty marketingu osiągnęły łączny poziom 24 mln zł, z czego 98% zostało poniesionych na Fishing Clash. Druga nasza gra - Let's Fish wygenerowała w 2018 roku bardzo satysfakcjonujące przychody. Podobno wędkarstwo to sztuka cierpliwości, tak więc budując nasze portfolio, wytrwale dążyliśmy do osiągnięcia wyników, jakie teraz możemy z dumą zaprezentować" - powiedział wiceprezes zarządu Ten Square Games Arkadiusz Pernal, cytowany w komunikacie.

"Naszym celem jest tworzenie gier o długim okresie życia i wysokiej monetyzacji. Jak widać, zbyt konserwatywnie podchodziliśmy do potencjału naszej spółki. W programie motywacyjnym zakładaliśmy osiągnięcie w 2018 roku zysku EBITDA na poziomie 26 mln zł, a wypracowaliśmy aż 45 mln zł. Obecnie pracujemy nad naszą kolejną produkcją - Mini Golf oraz nad kolejnym tytułem hobbystycznym. Jednocześnie toczą się prace nad dwiema grami skierowanymi do kobiet oraz nad grami w technologii HTML5. Premiery tych gier są planowane na ten i kolejny rok" - dodał Pernal.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 37,02 mln zł wobec 7,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)