WAŻNE
TERAZ

Zełenski zgodził się na wybory, ale ma warunek

Unimot interesuje się nie tylko stacjami paliw w procesie fuzji Orlenu i Lotosu

Unimot uczestniczy w rozmowach dotyczących części aktywów związanych z procesem fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos, przy czym w grę wchodzą nie tylko stacje paliw, ale również aktywa z wiązane z hurtem paliw, asfaltami i innymi obszarami, poinformował prezes Adam Sikorski.

Obraz

"Cały czas jesteśmy zainteresowani częścią aktywów w procesie fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos. Rozmowy w tej sprawie się toczą i dotyczą nie tylko stacji paliw, ale także hurtu, asfaltów i innych obszarów biznesowych" - powiedział Sikorski w trakcie telekonferencji.

"Jeśli dojdzie do tej fuzji, a wydaje się, że ten proces w ostatnim czasie przyspieszył, zakładam, że będziemy beneficjentem tego procesu" - dodał.

Prezes ocenił, że ciekawym obszarem jest rynek asfaltów, na którym Unimot jest obecny od niedawna.

"Zakładamy, że nie powinien on mocno ucierpieć w wyniku epidemii koronawirusa, bo w dużej mierze opiera się na przetargach infrastrukturalnych, w znacznej części finansowanych ze środków unijnych. Mamy nieduży problem z dostępnością asfaltów, bo niemieckie rafinerie zredukowały sprzedaż o 30%, a jednocześnie czekamy na wpływ projektu EFRA Grupy Lotos na ten rynek, bo wiadomo, że w jego wyniku spadnie sprzedaż asfaltów w rafinerii w Gdańsku. Przyglądamy się, czym zastąpić wolumeny EFRA. Wiemy, że sam Lotos będzie chciał to robić, ale my dobrze sobie radzimy z konkurencją" - powiedział.

W jego ocenie, relatywnie najmocniej na sytuacji związanej z koronawirusem straci rynek paliwa lotniczego Jet.

"Poważnie myśleliśmy o tym rynku, Ukraina miała być dla nas polem doświadczalnym, ale wydaje się, że to segment, który będzie najmocniej dotknięty kryzysem, więc to nie jest moment na zwiększanie w nim udziału. Obecnie nasz udział w tym rynku jest minimalny i mamy niewielką ekspozycję na ten produkt" - podkreślił.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 9.11.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 9.11.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 9.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 9.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 9.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 9.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 9.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 9.12.2025
Rekordowo tania ropa z Rosji. Takich cen nie było od początku wojny
Rekordowo tania ropa z Rosji. Takich cen nie było od początku wojny
Chiny znów kupują soję z USA. Ale mniej niż chciał Trump
Chiny znów kupują soję z USA. Ale mniej niż chciał Trump
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Zakaz sprzedaży gruntów rolnych Skarbu Państwa. Jest decyzja rządu
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Decyzja sądu ws. listu żelaznego. Henryk Kania komentuje
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Rakieta uszkodziła dom. Spór o odszkodowanie za szkody wojskowe
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat nie zgodził się na kandydatkę prezydenta w ważnej instytucji
Senat nie zgodził się na kandydatkę prezydenta w ważnej instytucji