Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
ANA
|

Usługi kurierskie. Poczta Polska przyspiesza. Stawia na małe miejscowości

11
Podziel się:

Poczta Polska nawiązała współpracę z Eurocash. Dzięki temu klienci będą mogli odbierać swoje zamówienia w sieci kolejnych 450 sklepów: ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. Państwowa spółka walczy o swój kawałek toru na rynku usług kurierskich. Zapowiada, że do końca czerwca 2021 roku liczba punktów odbioru przekroczy 15 tysięcy.

Usługi kurierskie. Poczta Polska przyspiesza. Stawia na małe miejscowości
Poczta Polska przyspiesza i stawia na małe miejscowości. Klienci będą mogli odebrać przesyłki w sklepach należących do Eurocash: ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. (Adobe Stock)

- Dzięki porozumieniu z kolejnym partnerem biznesowym, jakim jest Eurocash, Poczta Polska daje klientom zamieszkującym szczególnie mniejsze miejscowości, możliwość dogodnego odbioru paczek z zakupami online – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Dzięki współpracy z Eurocash, Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy. Jednocześnie zapowiada, że do końca czerwca 2021 roku liczba punktów przekroczy 15 tysięcy, a do 2021 roku – 20 tys.

Jak podkreśla Poczta Polska, popularność tej formy dostaw wzrasta w mniejszych miejscowościach. Zgodnie ze strategią na lata 2021-23, celem spółki jest wzrost udziału w rynku kurierskim.

Zobacz także: Rolnicy żądają powołania krajowego sztabu kryzysowego. Piszą do premiera

Poczta Polska zapowiada też, że jeszcze w tym roku uruchomi 500 automatów do odbioru i nadawania przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2 tys. takich urządzeń. 

Notowana na warszawskiej giełdzie spółka Eurocash zajmująca się hurtową oraz detaliczną dystrybucją żywności i dóbr szybkozbywalnych. Należą do niej m. in. marki sklepów takie jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Lewiatan, Gama.

Usługi kurierskie dynamicznie się rozwijają, a ich rozwój dodatkowo przyspieszyła pandemia. W ten segment wchodzi również państwowy gigant PKN Orlen, który zaoferuje takie usługi wraz z Ruchem. W ciągu dwóch lat koncern paliwowy chce postawić 2 tys. maszyn paczkowych i rozwinąć usługi kurierskie, wykorzystując ponad 3 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce.

Niekwestionowanym liderem na rynku paczkomatów w Polsce jest InPost, który ma ich ponad 11 tys., a najnowsze plany zakładają stawianie 100 nowych urządzeń tygodniowo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
Marek
3 lata temu
Moja paczka która miała trafić do sklepu ABC widnieje w systemie jako AWIZOWANA?! Oczywiście nie dostałem żadnej informacji, że jest do odbioru w sklepie. Jeśli tak to ma działać, to niech Poczta Polska da sobie spokój :/
sirrah777
3 lata temu
Nie dość że paczki dostarczają po 3 tygodniach to jeszcze ostatnio kilkukrotnie bezczelnie wpisali na przesyłkę "KWARANTANNA". A nie przypominam sobie żebym na jakiejś był, albo którykolwiek z domowników...
Poczta mnie
3 lata temu
powala. W mojej miejscowości poczta czynna jest 2x w tygodniu po 2 godziny, rachunki za gaz idą 30-40 dni albo giną.
Fakt
3 lata temu
List z miasta A do B odległość 70 km 8 dni tak pracuje PP
Franek
3 lata temu
Stainlesseurope - Zapraszam wszystkich do kontaktu