Wawel podał wyniki. Producent słodyczy z wyższymi kosztami i niższym zyskiem

W tym roku Wawel sprzedał słodycze za około 360 mln zł. Dało to firmie 37 mln zł zysku. Wyniki są gorsze niż rok wcześniej. W dużej mierze wynika to z wyższych kosztów marketingu i działu handlowego.

Wawel podał wyniki. Ile sprzedał słodyczy?
Źródło zdjęć: © East News | Marcin Jurkiewicz/East News
Damian Słomski

Od lipca do września polski producent słodyczy Wawel sprzedał swoje produkty za 131 mln zł. To o 2,5 mln zł większa sprzedaż niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Jeśli dodać do tego wyniki z pierwszego półrocza wychodzi na to, że Wawel zainkasował za słodycze już 362,5 mln zł. Dużo, choć przed rokiem wynik był 12 mln zł wyższy.

Jak przekłada się to na zyski? Na czysto Wawel zarobił w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 37 mln zł. Miej więcej z każdej złotówki zainkasowanej ze sprzedaży słodyczy firma po odliczeniu kosztów i podatków zarabia około 10 groszy.

Polski producent cukierków podbija świat. Ale w każdym kraju musi zmieniać skład

Zysk netto zarówno w samym trzecim kwartale jak i po dziewięciu miesiącach okazuje się niższy niż w analogicznych okresach 2018 roku, gdy zyski były odpowiednio o 1 mln zł i 12 mln zł wyższe.

Władze Wawela wskazują, że gorsze wyniki są związane m.in. z wyższymi kosztami, ale nie wynikającymi z samej produkcji. W tym roku koszty wytworzenia produktów okazują się nawet niższe. Problem jest z kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu, które wyraźnie poszły w górę.

Wawel podał, że zwiększenie wartości kosztów sprzedaży z 39 do 44 mln zł wynika przede wszystkim ze zwiększonych wydatków w zakresie funkcjonowania pionu handlowego obsługującego wszystkie kanały dystrybucji słodyczy.

Z kolei wzrost kosztów ogólnego zarządu z 45,5 do 50,5 mln zł wynika w szczególności z intensyfikacji działań marketingowych w praktycznie wszystkich istotnych kanałach komunikacji.

"Kampanie reklamowe realizowane były w telewizji, radiu, przestrzeni miejskiej (na billboardach) i internecie - ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych, a także w postaci działań PR, licznych eventów i aktywacji konsumenckich w punktach sprzedaży" - czytamy w raporcie zarządu spółki Wawel.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutek dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutek dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami