Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Wawel podał wyniki. Producent słodyczy z wyższymi kosztami i niższym zyskiem

13
Podziel się:

W tym roku Wawel sprzedał słodycze za około 360 mln zł. Dało to firmie 37 mln zł zysku. Wyniki są gorsze niż rok wcześniej. W dużej mierze wynika to z wyższych kosztów marketingu i działu handlowego.

Wawel podał wyniki. Ile sprzedał słodyczy?
Wawel podał wyniki. Ile sprzedał słodyczy? (East News, Marcin Jurkiewicz/East News)

Od lipca do września polski producent słodyczy Wawel sprzedał swoje produkty za 131 mln zł. To o 2,5 mln zł większa sprzedaż niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Jeśli dodać do tego wyniki z pierwszego półrocza wychodzi na to, że Wawel zainkasował za słodycze już 362,5 mln zł. Dużo, choć przed rokiem wynik był 12 mln zł wyższy.

Jak przekłada się to na zyski? Na czysto Wawel zarobił w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 37 mln zł. Miej więcej z każdej złotówki zainkasowanej ze sprzedaży słodyczy firma po odliczeniu kosztów i podatków zarabia około 10 groszy.

Zobacz także: Polski producent cukierków podbija świat. Ale w każdym kraju musi zmieniać skład

Zysk netto zarówno w samym trzecim kwartale jak i po dziewięciu miesiącach okazuje się niższy niż w analogicznych okresach 2018 roku, gdy zyski były odpowiednio o 1 mln zł i 12 mln zł wyższe.

Władze Wawela wskazują, że gorsze wyniki są związane m.in. z wyższymi kosztami, ale nie wynikającymi z samej produkcji. W tym roku koszty wytworzenia produktów okazują się nawet niższe. Problem jest z kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu, które wyraźnie poszły w górę.

Wawel podał, że zwiększenie wartości kosztów sprzedaży z 39 do 44 mln zł wynika przede wszystkim ze zwiększonych wydatków w zakresie funkcjonowania pionu handlowego obsługującego wszystkie kanały dystrybucji słodyczy.

Z kolei wzrost kosztów ogólnego zarządu z 45,5 do 50,5 mln zł wynika w szczególności z intensyfikacji działań marketingowych w praktycznie wszystkich istotnych kanałach komunikacji.

"Kampanie reklamowe realizowane były w telewizji, radiu, przestrzeni miejskiej (na billboardach) i internecie - ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych, a także w postaci działań PR, licznych eventów i aktywacji konsumenckich w punktach sprzedaży" - czytamy w raporcie zarządu spółki Wawel.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
fd
4 lata temu
nie lubie slodycz z wawelu, nie smakuja mi i omijam z daleka
qwert
4 lata temu
kupowałem ale nie kupuję. Coraz gorsze wyroby, zaczynaja przypominac Milke. A takie były dobre
Smakosz
4 lata temu
To nie są słodycze co kiedyś, szkoda.
Mariusz
5 lata temu
Kiedys ptasie mleczko było pyszne,dzis nie da sie tego jesc.Bardzo spadła jakość produktów.Dodatkowo wedel juz nie jest polskie tylko japońskie.Ja juz tego nie kupuje
Wer
5 lata temu
Widocznie jeszcze za mało dali syropu fruktozowo-glukozowego i oleju palmowego.