Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Rosną straty wydawcy "Gazety Wyborczej". Jest ponad 8 mln zł na minusie

156
Podziel się:

Zarząd spodziewa się na rynku wzrostu wydatków na reklamę, które ostatnio były na poziomie około 8,4 mld zł.

Rosną straty wydawcy "Gazety Wyborczej". Jest ponad 8 mln zł na minusie
(Maszewski/Reporter)

Początek roku dla Agory nie był dobry. Medialna grupa zanotowała kilkumilionowe straty. Jest jednak szansa na poprawę w kolejnych miesiącach tego roku. Zarząd spodziewa się na rynku wzrostu wydatków na reklamę, które ostatnio były na poziomie około 8,4 mld zł.

Strata netto Agory wzrosła w ciągu roku do 8 mln 170 tys. zł - wynika z raportu kwartalnego wydawcy "Gazety Wyborczej" oraz m.in. operatora kin Helios i właściciela Stopklatka TV. Pierwsze trzy miesiące ubiegłego roku spółka zakończyła 7,2 mln zł na minusie.

W pierwszym kwartale 2017 grupa Agora zanotowała m.in. 1,7 mln zł straty netto spółki Green Content Sp. z o.o. (nadawca stacji METRO). Do tego dochodzi 0,4 mln zł straty przypadającej na również należącą do Agory Stopklatkę. Zarząd medialnej grupy zwraca też uwagę na negatywny wpływ na wynik wyższych kosztów podatku dochodowego, wynikających głównie ze zmian w wysokości podatku odroczonego w Agorze oraz wyższych kosztów podatku bieżącego i odroczonego w grupie Helios.

Koszty działalności Agory wyraźnie przekraczają przychody, mimo że te rosną. W pierwszym kwartale tego roku sięgnęły 301 mln zł wobec 288 mln zł rok wcześniej.

Największy wpływ na wzrost przychodów w omawianym okresie miały wyższe o 29 proc. wpływy w segmencie Film i Książka, które wyniosły 126,9 mln zł. Wyższe o 5,5 proc. były również przychody w segmencie Internet, które wzrosły do 38,3 mln zł. Przychody w segmencie Radio wzrosły o 1,6 proc. do kwoty 25,8 mln zł, a w segmencie Reklama Zewnętrzna Agora odnotowała 35,3 mln zł.

Niższe były tylko wyniki segmentu Prasa i Druk, które wyniosły odpowiednio 53,5 mln zł i 29,7 mln zł. Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" oraz czasopism.

Poprawa wyników w prasie będzie trudna, bo jak sama Agora prognozuje, w tym roku wydatki na reklamę w tym segmencie mogą spaść nawet o 14-17 proc. Lepiej wyglądają perspektywy w innych częściach działalności. Większe wydatki są spodziewane na reklamę w telewizji (wzrost o 1-3 proc.) i w internecie (5-8 proc.).

Ogółem rynek reklamy ma zwiększyć się od 1 do 3 proc. W 2016 roku dynamika ta była na poziomie 2,5 proc. Z wyliczeń Agory wynika, że reklamodawcy na promowanie swoich produktów i usług wydali blisko 8,4 mld zł.

Przy okazji publikacji wyników finansowych Agora ogłosiła, że chce przeprowadzić skup akcji własnych. Na ten cel przeznaczone byłoby do 24 mln zł. Zrekompensowałoby to inwestorom brak dywidendy.

"Podjęta została uchwała zarządu spółki w sprawie rekomendowania walnemu zgromadzeniu akcjonariuszy niewypłacanie dywidendy. Zarząd proponuje pokrycie straty netto za rok obrotowy 2016 w wysokości 52 754 372,37 zł z kapitału zapasowego spółki" - czytamy w komunikacie.

Szczegóły dotyczące proponowanego skupu akcji własnych spółka poda najpóźniej wraz z projektami uchwał na walne zgromadzenie. [...] rekomendacja zarządu została pozytywnie zaopiniowana przez radę nadzorczą spółki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(156)
MAREK
7 lat temu
Jak łatwo jest być bogatym mając duuużo pieniędzy z budżetu państwa panie Adasiu !! Może jak nie Solosz to brat cioteczny pomoże !
pp
7 lat temu
I tak ma być! Tak trzymać!
sam
7 lat temu
Pracze mózgów i dezinformatorzy --obrzydliwość. Pójdą z nerwów poskakać na spędzie KOD-u razem z ubeckimi i komunistycznymi rodzinami oraz WSI.
strs
7 lat temu
Soros dołoży
Mattt
7 lat temu
Piękna wiadomość,jeszcze jedna czarna dziura gdzie uciekały nasze pieniądze wyeliminowana.
...
Następna strona