Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora – rozwój koncernu medialnego

0
Podziel się:

Agora dysponuje obecnie środkami na inwestycje w wysokości 1,5 mld zł.

Nie oznacza to, że całość tych środków zostanie wykorzystana w br. Obecnie w centrum zainteresowań Agory jest dalszy rozwój Gazety Wyborczej, portalu internetowego oraz konsolidacja na rynku radiowym. Wizja Agory za trzy lata obejmuje ponadto inwestycje w magazyny specjalistyczne, rynek reklamy zewnętrznej, a także inwestycje w stacje telewizyjne. Zarząd nie wykluczył także inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Wg wyników skonsolidowanych spółka zanotowała wzrost sprzedaży o 17,6% do 810,7 mln zł, zysku operacyjnego o 8,4% do 209,98 mln zł i zysku netto o 31,5% do 174,4 mln zł.

Tworzenie koncernu medialnego zwiększy atrakcyjność Agory jako medium reklamowego. Spółka będzie odgrywać znaczącą rolę w kilku fuzjach i przejęciach. Mimo wysokich nakładów na portal póki co efekty są mizerne. W dalszym jednak ciągu głównym filarem działalności będzie Gazeta Wyborcza. W br. podobnie jak w poprzednim rynek reklamy ze względu na sytuację makroekonomiczną wykaże małą dynamikę wzrostu (nasza prognoza to realny wzrost na poziomie 5%). Mimo tego na rynku prasy spółka utrzyma swoją kluczową pozycję i zanotuje kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. Wzrost kosztów druku o ok. 20% spowoduje dalszy spadek marży EBITDA o ok. 3 pkt. procentowe.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)